Senaste nytt

Första BC-taggen försvunnen!

twiggs

Medlem
Hur tänkte du nu? Jag har väldigt svårt att se hur bagagehanterarna skulle kunna avgöra om en resenär taggats felaktigt eller inte. På vilket sätt skulle bagagehanterarna kunna veta vilken biljettklass eller status en passagerare rest i? :confused:

Det hade varit en prioritetstag på destinationstagen om det varit en biljett i C/status? :confused:
 

Alx

Medlem
Det hade varit en prioritetstag på destinationstagen om det varit en biljett i C/status? :confused:

Ja och eftersom det ganska uppenbart inte är en prioritetstag så förstår jag inte varför bagagehanteraren skulle ta bort den? På vilket sätt skulle en priotag bredvid göra någon skillnad?

Jag betvivlar att det ingår i en enkel bagagehanterares arbetsuppgifter/befogenheter att rensa väskor från privata taggar! :)
 

twiggs

Medlem
Ja och eftersom det ganska uppenbart inte är en prioritetstag så förstår jag inte varför bagagehanteraren skulle ta bort den? På vilket sätt skulle en priotag bredvid göra någon skillnad?

Jag betvivlar att det ingår i en enkel bagagehanterares arbetsuppgifter/befogenheter att rensa väskor från privata taggar! :)

Då skriver jag ut i klartext (om det inte framgick när jag försökte skriva det mellan raderna):

Det sticker förstås i en bagagelastares ögon att någon försöker fuska (vilket lastaren säkert trodde att det var frågan om!) med något som andra betalar för. Inte i omtanke för passagerare som betalt för servicen utan mer för att sin egen ryggs skull, förstås.

Befogenhet, säkerligen inte. Men man kan göra mycket även om det inte ingår i officiella arbetsuppgifter!
 
twiggs hann helt skriva vad som varit min teori. Eftersom ordet "Business Class" dessutom inte är direkt svenskt och helt relaterar till en serviceklass (till skillnad från exempelvis FlyerTalk) som är bokningsbar så känns det inte konstigt alls om det någonstans i systemet finns någon som känner sig befogad att rensa väskan från denna tagg där det ju står "Business Class" kanske även under premissen: "En sådan tagg finns ju inte."

En del har ju skrivit om bortrivna priotaggar och *A-guld taggar som hade "gått ut". Detta är väl egentligen inte konstigare.

Så fram tills någon blir av med en tagg efter resa i C så... :)
 
Toppen