Senaste nytt

Förslag till förlovningsresemål

Gus

Medlem
Gillar ni indisk mat? I så fall hade jag helt klart satsat på Bombay! Vi åkte dit i 4 dagar och bodde på Taj Mahal Palace, superromantiskt hotell! Ja hela staden var fantastiskt romantisk! En eftermiddag vid poolen när vi skulle spela Yatzy så hade jag lagt förlovningsringen i Yatzyt.
 

flum

Medlem
Satsa på något avskilt med förutsättning att få en fin inramning - både New York och Dubai går bort i det fallet. Själv förlovade jag mig på Bali, men det var under en lite längre resa.

Men NY är ju inte bara Manhattan, att bege sig ut på Long Island och bo på ett riktigt schysst Inn är klockrent. Ett tips är Mill House Inn i East Hampton.

Varför inte satsa på något annorlunda - Island/Reykjavik eller varför inte Gasthof Hubertus i Balderschwang.
 

flum

Medlem
Här blev det skumt. Provar igen:

Men NY är ju inte bara Manhattan, att bege sig ut på Long Island och bo på ett riktigt schysst Inn är klockrent. Ett tips är Mill House Inn i East Hampton.
 

bstark

Medlem
Gillar ni indisk mat? I så fall hade jag helt klart satsat på Bombay! Vi åkte dit i 4 dagar och bodde på Taj Mahal Palace, superromantiskt hotell! Ja hela staden var fantastiskt romantisk! En eftermiddag vid poolen när vi skulle spela Yatzy så hade jag lagt förlovningsringen i Yatzyt.

Tänkte också på Mumbai, ligger lagom långt bort. Dock är det inget för den som vill ha lugn och ro, den är rätt krävande den där staden. Åkte med ett finskt par i taxin tillbaka till flygplatsen, de var väl inte så sugna på att åka dit igen på frågan.
Är väl ett ställe som man antingen älskar eller hatar, själv märkte jag att jag behövde lite tid för tillvänjning.
 

rvarttinen

Medlem
Inte bortanför Dubai ... hmmm, hade tänkt föreslå ett jättebra ställe på Maldiverna. Men, det finns ett jysst lyxigt mycket lämpligt hotell/resort på Santorini: Vedema. Nyttjat deras s.k. 'Romatic Offer' med skumpa på och blommor på rummet... vet inte om de har kvar något sådant nu. Ocjh, de ingår i SPG pom du har bonuskort där....
 

JacobGBG

Medlem
Jag vet inte om det är ett tecken... men jag har gått och triggat min AMEX 2-4-1 redan nu för detta år. Lite klantigt av mig men inser att det plötsligt ger mig en del möjligheter som blir mer självklara än andra.
 
Måste det vara storstad? För mig andas Amalfikusten romantik, fast jag inser nu att det är januari-mars ni skall åka. Max 10 grader och 50% risk för regn är kanske inte kanonbra ;).

New York är ju givet, även om det är tacky så kan ju en häst-och-vagn-tur i snön vara nog så romantiskt.
 
Toppen