Senaste nytt

Förslag på 5-stjärniga hotell i Singapore

toer00

Medlem
Jag var inne och kikade på Fullertons hemsida... verkar vara riktigt nice...

Men om man vill ha ett större rum alt. svit med lounge access och med balkong/terass med 360 graders utsikt över Singapore Bay, vad väljer man då?

Vissa recensioner klagar på hårda sängar...?
 

Ritz

Medlem
Jag var inne och kikade på Fullertons hemsida... verkar vara riktigt nice...

Men om man vill ha ett större rum alt. svit med lounge access och med balkong/terass med 360 graders utsikt över Singapore Bay, vad väljer man då?

Vissa recensioner klagar på hårda sängar...?

De vanliga rummen är inte så roliga. Har provat dem och även sviter med vy över Marina Bay. Minns inte vad rummet hette men låg mitt på hotellets långsida med balkong/terass mittemot Marina Bay Sands. Dubbelkolla det innan du bokar. Vet att det finns olika sviter med olika vyer där en del inte är så roliga.
 

Samosaguas

Medlem
Kapar denna tråd lite. Sitter och funderar på val av hotell inför en resa till Singapore i slutet av april nästa år. Första gången för mig i Singapore så har dålig koll på vad som är ett bra läge osv.

Vi har funderat på antingen:
The Warehouse Hotel som ingår i Designhotel.com och som ser riktigt snyggt ut.
eller
Parkroyal on Pickering som även det ser väldigt trevligt ut och som jag läst bra saker om här på forumet.

Prismässigt verkar The Warehouse vara lite billigare. Någon som testat dessa hotell? Eller har input gällande läge osv?
 

toer00

Medlem
Bodde senast (ni i Sept) på Sofitl City Centre, bra hotell med fina rum men loungen var inte riktigt tip topp och personalen lite virrig ibland.. ;-)
Så det får bli återgång till Ritz Carlton, dom brukar sällan göra en besviken.. o_O
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT utifrån trådskaparens krav (på champagne mm).
Bodde på Pan Pacific (3 nätter) och Marina Bay Sands (2 nätter).
Pan Pacific var ett av de bättre hotell jag någonsin bott på (säger inte så mkt kanske då läget är viktigast för mig när jag bokar hotell).
Marina Bay Sands :eek: är ju ngt mer än bara hotell. Schabrak, turistfälla och gigantiskt köpcentrum i ett. Kommer jag bo där igen, sannolikt inte. Ångrar jag att vi bodde där, inte för en sekund.
 

Buffon

Medlem
Hej. Har en natt bokad på Hilton Orchard Road. Jag har en middag att se fram emot, Thats it. Om jag bara har en, var ska jag gå för att få mixen av kvalite på maten, utsikten och läget?
 
Toppen