Senaste nytt

Förslag på övernattningshotell nära Los Angeles LAX

Delayed

Medlem
Om man vill vara lite "street/ghetto" så kan man bo på Backpackers Paradise Hostel i Inglewood
Jag har bott på Tradewinds och det är väl mer eller mindre samma "hotell". Man kan väl säga att fördelen med stället är att det är nära LAX, men det är nog också den enda fördelen... Är man van med civiliserade delar av Los Angeles kan dock Inglewood vara en "lärorik" upplevelse... :eek:

Screenshot from 2020-01-10 07-09-23.png
 

JPE

Medlem
Renaissance LAX bodde jag på för något år sedan, väldigt bra hotell. Men "fel sida" om flygplatsen och ingen shuttle (iaf inte den tid jag skulle iväg, tror det fanns vid vissa tider eller om det var intervallet) så fick ta en Lyft till flyget.

Jag har bokat Renaissance Los Angeles Airport Hotel till en resa vid nyår. Vad menar du med "fel sida"? Det ligger ju bland de andra hotellen. Shuttle ska de ha 24/7. Vilken tid åkte du?
 

mha321

Medlem
Vilken typ av hotell ska man leta efter om man vill komma under $100/natt i LA? Motell?



Vilket hotell som helst med mer än sju stjärnor du kan hitta på Expedia/Hotels. Har själv valt Sonesta.

Räkna med att shuttles etc inte går så du får hitta en Uber/Lyft.

Om det är just flygplatsen man ska till (gissning baserar på trådens rubrik) så äter ju en sådan Uber/lyft kostnad snabbt upp skillnaden till de billigare flygplats hotellen.

Kommer eller lämnar man med bil så gäller det att hålla koll på parkeringskostnaden - om den inte ingår så kan den snabbt radera ut besparingen också.

Det brukar gå att hitta invid flygplatsen för typ 150, men knappast 100. Men slipper man transit kostnaden så...
 

Senator

Moderator
Vilken typ av hotell ska man leta efter om man vill komma under $100/natt i LA? Motell?

Bott på best western vid flygplatsen för runt den slanten men åven någon poängnatt när det varit dyrt.
Ofta rätt dyrt i anslutning tyvärr, men billigare än SFO.

Vilket hotell som helst med mer än sju stjärnor du kan hitta på Expedia/Hotels. Har själv valt Sonesta.

Räkna med att shuttles etc inte går så du får hitta en Uber/Lyft.

En tanke som slår mig om pris/kostnad är viktigast och poäng/förmåner är sekundärt är att använda Priceline eller Hotwire. Då vet man i alla fall vad det kommer kosta.

Annars är LAX som SFO himla dynamiskt. Hilton LAX har jag betalat $79 men också $279.

@jerixon jag har ett par gånger bott på LAX för $99-129 per natt och flugit upp till SJC över dagen där även kostanden för en First t/r var billigare Men faktisk senast i december så var SFO halva priset jämfört med LAX. Det var nytt för mig.
 

Hachans

Medlem
Om det är just flygplatsen man ska till (gissning baserar på trådens rubrik) så äter ju en sådan Uber/lyft kostnad snabbt upp skillnaden till de billigare flygplats hotellen.

Kommer eller lämnar man med bil så gäller det att hålla koll på parkeringskostnaden - om den inte ingår så kan den snabbt radera ut besparingen också.

Det brukar gå att hitta invid flygplatsen för typ 150, men knappast 100. Men slipper man transit kostnaden så...

Ah, ja, jag var fortfarande inne på trådens originalfråga om boende vid transit. När jag letade var det ett Motel 6 som låg nära med hyfsat betyg som var billigast.

Men ja, anländer man med bil fungerar ju vad som helst egentligen. Men då ändrar jag mig och säger minst en åtta på betygsskalan för att det ska övervägas.
 
Toppen