Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

johhenrik

Medlem
Stod inte det någonstanns att de skulle införa gratis dricka för EBD på long-haul i Go? Eller var det någon som sagt det på något pendlarmöte? ELler så har jag helt enkelt bara drömt att jag hört talas om det...

Ang att det skulle vara krångligt för personalen - det är väl bara att man måste visa kortet?
 

Ricci

Medlem
Stod inte det någonstanns att de skulle införa gratis dricka för EBD på long-haul i Go? Eller var det någon som sagt det på något pendlarmöte? ELler så har jag helt enkelt bara drömt att jag hört talas om det...

Ang att det skulle vara krångligt för personalen - det är väl bara att man måste visa kortet?
Jag tror att det var på ett annat forum på internet som det vara en intervju med någon SAS-ansvarig som nämnde att det skulle komma till våren/sommaren när SAS-IT fixat så att CC kan se EBD i deras paxlista. Men som sagt SAS-IT brukar inte vara så snabba.......
 
Last edited:

palmen

Moderator
Stod inte det någonstanns att de skulle införa gratis dricka för EBD på long-haul i Go? Eller var det någon som sagt det på något pendlarmöte? ELler så har jag helt enkelt bara drömt att jag hört talas om det...

Ang att det skulle vara krångligt för personalen - det är väl bara att man måste visa kortet?

Problemet är väl om man flyttas till Plus från Go och ska behålla service enligt Go-konceptet. Då hjälper det ju inte med att visa ett EBD-kort eller liknande.

Du kommer ihåg rätt angående att det nämnts att det skulle vara gratis (dryck/mat eller bara dryck) för EBD på longhaul. Dock osäker på var jag läste/hörde det men jag tror @Ricci är inne på rätt spår :).
 

Ricci

Medlem
Problemet är väl om man flyttas till Plus från Go och ska behålla service enligt Go-konceptet. Då hjälper det ju inte med att visa ett EBD-kort eller liknande.

Du kommer ihåg rätt angående att det nämnts att det skulle vara gratis (dryck/mat eller bara dryck) för EBD på longhaul. Dock osäker på var jag läste/hörde det men jag tror @Ricci är inne på rätt spår :).
Det finns en chat på en konkurrerande sida från 4 feb i år med Nils Lindhe Eurobonus chef.

"We are well aware of the concerns of our Diamond members to get more value from their status. This is something we will address both in short and long term. We will shortly provide Diamonds with free drink when traveling in Go and lounge upon arrival from international flights at our hubs. We are also working intensively to provide better recognition in the travel chain in spite of the system limitations. Once this is in place, we further improve both open and hidden benefits."

Men jag har läste på ett annat ställe också som jag inte direkt kommer ihåg var...
 

johhenrik

Medlem
Problemet är väl om man flyttas till Plus från Go och ska behålla service enligt Go-konceptet. Då hjälper det ju inte med att visa ett EBD-kort eller liknande.
Hmmm... jag fattar inte denna. Du menar om man blir uppgraderad till ett Plus-säte? Varför skulle man få Go-service då? Och, om det nu är som så att man får Go-service, vilket skulle innebära att man var tvungen att betala, då är det väl aldeles utmärkt tillfälle att visa sitt kort?

Eller vad är det jag inte förstår? :)
 

palmen

Moderator
Hmmm... jag fattar inte denna. Du menar om man blir uppgraderad till ett Plus-säte? Varför skulle man få Go-service då? Och, om det nu är som så att man får Go-service, vilket skulle innebära att man var tvungen att betala, då är det väl aldeles utmärkt tillfälle att visa sitt kort?

Eller vad är det jag inte förstår? :)

Det jag refererar till är posten från Monkey_Class. Som jag tolkade det skulle man få sitta i en bättre stol (på longhaul) men att få servicekoncept enligt GO och inte PLUS. Tror nog vi har pratat om olika saker, eller syftat på olika saker :)

En till grej. Automatiskt upgrade om det finns plats men att man bibehåller den lägre klassens förmåner. Det är ju ändå platsstorlek man vill åt
 

MWJ

Ny medlem
Följt forumet en längre tid, men har nu blivit medlem eftersom jag har upptäckt de försämringar som SAS genomför under sommarmånaderna. Som kompensation för detta har jag ett förslag på en förbättring som SAS kan genomföra.

Under sommaren skär SAS drastiskt ner antalet avgångar till flera inrikesdestinationer med följden att många riskerar långa väntetider på bland annat Arlanda till anknytningar med andra kommunikationsmedel än flyg. Vore det inte bra om åtminstone EBG och EBD får tillgång till loungen även när man har Arlanda som slutdestination. Det känns lite snålt av SAS att samtidigt som man kraftigt försämrar för sina mest lojala kunder inte har en vettig lösning så att man får möjlighet till vila eller arbete. Ett alternativ för min del blir annars att försöka att arbeta så mycket som möjlighet hemifrån och skära ner på flygandet.
 
Toppen