Senaste nytt

Förseningar i hela västra Europa 29/12 - 2016

Vic

Medlem
Sitter på BA775 vid gaten på ARN, fick nyss meddelande om att vi blir minst 1h45min försenade innan vi ens kan lyfta. Detta pga dålig sikt i hela England och västra Europa. Alla avgångar från alla Londons flygplatser är drabbade också enligt kaptenen. Vi har en connection på 2,5h men lät som allt kommer förskjutas flera timmar då endast undantagsfall kommer missa sina connections (peppar, peppar.. ) En liten heads up bara att det kan bli struligt idag... Någon som hört något/har mer info om detta?
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Ser inte så illa ut tycker jag. London City, Istanbul och Amsterdam är värst. Heathrow är grönt än så länge.

delays.png

Flightradar24.com - Live flight tracker!
 

henrik l

Medlem
Att allt är sent ska man nog ta med en nypa salt. Samma sak hände den 22/12, var dimma över Heathrow så dom fick köra med begränsad kapacitet. Men när jag kollade på LHR-sidan, så var det kanske förseningar på max vart tredje avgående och ankommande plan. 8.45 flighten från ARN som vi flög med blev 1,5 sen, medan anslutningen till FCO gick i tid. Kaptenen på flighten till LHR förklarade att man måste ha lite större avstånd när sikten är begränsad, men han tillade även att dom kan kan med 0-sikt.

Det var även intressant med informationen vid gate i T2. Där väntade man på att kaptenen skulle komma med besked först kl 9 och sedan kl 10. När jag gick in på LHR's sida ca 9.15, hade vår flight redan fått en prel, ankomsttid.
 

KNA

Medlem
Dimmigt i Amsterdam idag också , kollega missade sin anslutning till Asien igår med KLM , fick boka eget hotell.

Läser på Facebook om par som missade sin anslutning igår till New York och blev ombokade via Paris idag , nu är planet till Paris försenat och de lär missa planet till New York
 

AABack2ARN

Medlem
Londonflygplatserna har haft riktigt stora problem. Samtliga flyg från Stockholm till Heathrow har varit mellan 3 och 4 timmar sena :( Något mindre förseningar till London Gatwick men fortfarande cirka 2 timmar.

Tittar man på långdistansflygen som lämnat LHR har förseningarna dock inte varit lika omfattande så många lär ha missat sina anslutningar idag :mad:
 
Toppen