Hade återigen en försening på över 2 timmar med TAP nu i lördags. De är ju alltid försenade, denna gång gällande TP 772 LIS-GOT. Alltid tekniska problem bakom (alltid risiga och slitna plan) - och denna gång kördes vi dessutom ut till en remote gate där inget plan fanns...vilket resulterade i att vi snurrade runt ett par gånger med bussen och sedan kördes tillbaka till gaten...med ytterligare försening som följd.
I sitt svar på min yrkan till ersättning enligt 261/2004 skriver de följande:
"AVSNITT 4
Är ditt flyg försenat mer än 3 timmar, skicka oss följande information:
· Din permanenta adress i Sverige
· Flyginformation: t.ex. bokningsnummer, biljettnummer eller flygnummer, datum och flygsträcka.
· Kvitton för merkostnader
Vid utbetalning av ersättning behöver vi följande bankuppgifter:
o Bank
o Kontonummer
o IBAN-nummer
o BIC-kod"
Att det skulle vara 3 timmar som gäller är väl felaktig information om man tittar på reglementet?
Det är väl 2 timmar som gäller i detta fall?
Jag har tidigare talat mig varm över detta bolag, men mina senaste +10 flygningar med dem har bara varit kaos och sura miner. Vill rikta en varning till att flyga med dessa amatörer som inte bara är sena men även äventyrar säkerheten - mitt bord var trasigt från avgång till landning, snett och obrukbart. Dessutom gick det inte att fälla upp, utan var hela tiden nedfällt vilket begränsade framkomligheten och skapade problem. Jag erbjöds heller inte att byta plats.
I sitt svar på min yrkan till ersättning enligt 261/2004 skriver de följande:
"AVSNITT 4
Är ditt flyg försenat mer än 3 timmar, skicka oss följande information:
· Din permanenta adress i Sverige
· Flyginformation: t.ex. bokningsnummer, biljettnummer eller flygnummer, datum och flygsträcka.
· Kvitton för merkostnader
Vid utbetalning av ersättning behöver vi följande bankuppgifter:
o Bank
o Kontonummer
o IBAN-nummer
o BIC-kod"
Att det skulle vara 3 timmar som gäller är väl felaktig information om man tittar på reglementet?
Det är väl 2 timmar som gäller i detta fall?
Jag har tidigare talat mig varm över detta bolag, men mina senaste +10 flygningar med dem har bara varit kaos och sura miner. Vill rikta en varning till att flyga med dessa amatörer som inte bara är sena men även äventyrar säkerheten - mitt bord var trasigt från avgång till landning, snett och obrukbart. Dessutom gick det inte att fälla upp, utan var hela tiden nedfällt vilket begränsade framkomligheten och skapade problem. Jag erbjöds heller inte att byta plats.