Försening=> nedgraderad och inga bonuspoäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FredrikS, 30 Mars 2018.

  1. FredrikS

    FredrikS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Testar och återkopplar resultatet. (sen tycker jag att detta är något de borde veta både i EBG-kundtjänst så väl som i eb-retro)
     
    Last edited: 30 Mars 2018
    RB7 och TomJ gillar detta.
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    EuroBonus-retro är väl outsourcat till ett bolag som inte jobbar med något annat alls, och som inte har koll på några andra regler än retro?
     
  3. FredrikS

    FredrikS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Av namnet som undertecknat beslutet att döma så kan eb-retro mycket väl vara outsourcat. Huruvida de bör ha koll på angränsande regler kan man argumentera, jag personlig lutar åt att det bör de ha.

    Sen så är det mer graverande är att EBG-kundtjänst inte har koll på läget. I tre samtal så är det ingen som har upplyst om att detta skall tas via kundtjänst och inte eb-retro (varav en person gav en direkt uppmaning att kontakta eb-retro).
     
  4. FredrikS

    FredrikS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fått svar i email och talat med kundtjänst i telefon. Svaret är nej, de kan inte registrera poäng. Det kan endast eb-retro göra oberoende om man har flugit eller ORC. Så nu har jag skickat till eb-retro för tredje gången... denna gång med reference till original routing credit.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Något ohjälpsamt av vanliga kundtjänsten (varför är jag dock inte förvånad!?). Även om det nu är så att bara eb-retro kan ordna med detta (vilket jag inte riktigt tror på) så skulle kundtjänst gott och väl kunna ta alla dina uppgifter och vidarebefodra ärendet åt dig.

    Nu är det ju inte ofta man behöver göra detta, men sist jag råkade ut för det är jag 100% säker på att jag tog det via vanliga kundtjänst.
     
  6. FredrikS

    FredrikS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Uppföljning; nu har jag gett upp.
    Har varit i kontakt med claims och kundtjänst ett antal gånger, alla på SAS säger samma sak; ”Klart du ska ha poäng enl den biljett du köpt. Dock kan vi inte utfärda några poäng så du måste kontakta EuroBonus-retro.” EuroBonus-retro i sin tur avfärdar min claim med hänvisning till att jag blivit ombokad av United till American Airlines/British Airways och de utfärdar endast poäng på SA Flighter.
    Misaligment mellan SAS och det bolaget de har outsourcat till men ingen som vill ta tag i det. Dålig service är bara förnamnet...
     
    SilverJonten gillar detta.
  7. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har du provat att beskriva din upplevelse till diamant/guldsupporten?
     
  8. LSH

    LSH Medlem

    Ort:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, ganska exakt samma sak. För två år sedan hade jag LAS-ORD med UA och sedan SAS Plus ORD-ARN-KLR. UA orsakade en försening som gjorde att inte ens var någon idé att flyga till Chicago. Blev ombokad till British Airways Business LAS-LHR-ARN-KLR.

    Hade efter detta en följetong med ebretro som konsekvent vägrade förstå mitt krav. Fick till slut avslag. Kontrollerade beslutet med guldsupport som menade att det var riktigt. Tror inte att jag någon gång blev ombedd att ställa krav på UA. Gav till slut upp och var inte allt för sur eftersom jag blivit uppgraderad till C och inte behövde poängen för status.
     
    Berglund och Gus gillar detta.
  9. FredrikS

    FredrikS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, ett antal tillfällen i fallande tonläge; skogstokig/saklig/valpögon. Samma svar alltid de kan inte utfärda några poäng, även om de anser mig ha rätt till det. Det kan endast EuroBonus-retro.

    Jag blev endast ombedd att kontakta United pga nedgraderingen inte poäng. Kan ju även tillägga där att de har vidarebefordrat claimen till bolaget som var kontrakterat att utföra flygningen. Så sannolikheten att det leder någonstans är mer eller mindre obefintlig är min bedömning.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×