Senaste nytt

Försämringar på Thai i kabin?

Flög häromdagen från Frankfurt till Bangkok med Thai Business i deras A380.
Har flugit genom åren många gånger med Thai...

Denna gång var visserligen maten bättre än förut men vad hade hänt med serveringen av dryck?
Det började med pre-departure drink: juice, äppeldricka eller vatten... Champagne fick man säga till om och då fick man ett knappt halvt glas...
Efter att vi kommit i luften delades nötterna ut men ingen drinkvagn rullades ut...
Därefter togs matbeställningen upp. Thaimaten var redan slut, fastän jag satt på rad 3 av 15... Sedan ville dom redan då veta vad man ville dricka till maten... och fortfarande inget att dricka till nötterna.
Så jag bad om en gin o tonic och den kom efter en lång stund... Då var nötterna redan slut...

Sen kom maten och ett halvt vinglas. Bad om påfyllning och då hämtades ett nytt halvt glas från galley. Efter det ost och dessert. Ingen drink/avecvagn och ingen fråga om man ville ha något till kaffet. Thats it...
Överhuvudtaget en mycket rörig servering och absolut ingen synkronisering med ens resesällskap som satt bredvid. Bara att äta upp medans maten var varm.

Pratade med crew som berättade att dom inte längre rullar ut drinkvagnen för att då går det åt mindre vin och alkohol. En medveten åtgärd för att mildra Thais dåliga ekonomi.
Sedan har jag hört ett rykte om att personalen blivit ombedda att sänka sina löner, dock bara ett rykte. Frågade inte om detta.

Men att försämra servisen till det sämre kommer nog straffa sig.

Vad har ni andra för erfarenheter nyligen av Thais servering i C, och F också för den delen?
 

Canadien

Medlem
Rätt kass i C på mina senaste tre longhaulben med Thai, ett i Nov och två i Januari, dessutom fått 777-200 två gånger vilket inte gör saken bättre. Undviker numera Thai om jag kan tyvärr. Borta är dagarna då det var utmärkt och personlig service, enstaka flygvärdinnor skiner fortfarande igenom men det känns att detta bolag är på dekis.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Vi åkte thai C ARN-BKK, samt bkk-sgn, sgn-bkk och BKK-MUC över julledigheten. Hört mkt whine om Thai C men blev mkt positivt överraskad.. Pursern sprang ständigt o fyllde på, skumpa kom snabbt, drink kom snabbt. De gick runt med flaskor o fyllde på flera ggr till maten. Nä när det gällde service av dryck då var de på de långa flygen väldigt bra! Ffa ARN - BKK blev jag av CC trugad i mig portvin, konjak etc.
 
Jag har bott i Bangkok i 20 år och har av naturliga skäl under åren varit en frekvent resenär hos Thai
Jag har jobbat med Thai Airways under många år

( Så jag är väl inte 100 procent opartisk )

Jag vill dock påstå att när man har flugit mycket med olika flygbolag vet man att ibland går inte allt som man önskar sig och som man hoppats

Jag vill påstå att alla flygbolag och deras personal kan ha dåliga dagar ( Som oss alla )

Visst Thai Airways har som många andra dålig ekonomi

Men att påstå att Thai är ett bolag som är på DEKIS är väl ändå att TA I och kom ihåg att rykten är enbart rykten

Positivt för Er alla är att då Ni har pengar själva att betala för business class och first class biljetter till Bangkok
eller om Era jobb betalar för business class eller first class biljetter till Bangkok
Om man DÅ inte tycker om THAI så finns det ju alltid andra bolag som flyger till Bangkok

Hoppas i alla fall att NU NÄR DU BEFINNER DIG I BANGKOK , THAILAND att du trivs och att du får en fin semester
( Eller om det är jobb som du är där för )

Och att din hemresa med THAI blir bättre och att du får det du förväntat dig
 

Hachans

Medlem
Jag var supernöjd ARN-BKK-AKL. Lite sämre från BKK men jag var ändå så trött att det inte spelar någon roll.

Vad gäller maten så vet jag inte hur de gjorde på ditt flyg, men på mina gick de i statusordning med beställningarna och inte som på SAS där de bara går längst framIfrån och bakåt. Deras egna statuspax fick märkbar prio ofta vilket är rätt!
 

jerixon

Medlem
flög fyra segment Thai senaste 2 veckorna.
Tycker i princip tvärt emot på alla punkter.
De försökte nästan tvinga i oss mer dryck under hela flighten, något jag personligen inte alls hade något emot =)
Jag håller Thai högt vad det gäller mat, dryck och service.
 
flög fyra segment Thai senaste 2 veckorna.
Tycker i princip tvärt emot på alla punkter.
De försökte nästan tvinga i oss mer dryck under hela flighten, något jag personligen inte alls hade något emot =)
Jag håller Thai högt vad det gäller mat, dryck och service.
Vilka olika upplevelser alla haft. Bra att jag satte ett frågetecken i rubriken...
Vi hoppas att det bara var en tillfällighet och får hoppas på en annan service hem!
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag brukar åka Thai 2-4 ggr om året och har alltid gillat deras service. Viktigaste poängen är nog att alltid vara trevlig, vid första ögonkontakten man kliver ombord. Det brukar sätta nivån för hela resan. Kommer man in lite lagom glad efter att ha suttit i en lounge och druckit sprit i 5 timmar..

Hur som haver så är det ju trist att man fått den servicen. Har åkta Qatar 6 ggr förra året och en av benen, minns inte vilket, men var till Singapore iaf. så upplevde jag exakt samma sak som du @Worldtraveller

Jag fick mitt glas champagne och man tog snällt beställningar på mat, men fick aldrig någon drink, trots att jag påminde två ggr, kalla på service tog evigheter. Fick ingen påfyllning av vin eller frågan om jag ville ha något mer. Det förstörde ju inte hela resan men man blev lite irriterad. Andra flygningar har det varit ständig påfyllning och alltid frågan om man önskar något mer.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har flugit 12 segment med Thai i Business de senaste 12 månaderna och har haft 10 jättebra resor och 2 helt ok. Jag kommer lätt flyga med dem igen.
 
Toppen