Senaste nytt

Försämrad tillgång på bonusplatser i första klass med Swiss?

henrik l

Medlem
Jag har för min långtidsplanering bevakat tillgången med LX F ZRH-PVG/HKG/NRT 3-10 månader framåt på Awardtraveler och dess föregångare. Till för ett tag sedan visades i princip alltid tillgång på F-biljetter med LX. Men nu på sista tiden har det blivit mycket svårt att hitta en F-award på de här sträckorna. Någon som vet om LX har blivit snålare med F-awards?

Däremot visas alltid LH F med kort varsel.
 

agehall

Medlem
Det har väl pratats lite om LX F på FT och att dess tillgång har försämrats. Iaf med US Dividend.
 

Magino

Medlem
Den diskussionen har väl främst handlat om LX över Atlanten? Är det så illa att LX börjar göra likadant som LH, endast släppa F till de andra inom Star två dagar innan?
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Har i alla fall lyckats hitta F upgrade med Eurobonus JFK-ZRH i början av september. Utresan är det doc knepigare med på vår flight. Finns På ZRH-EWR med gamla F.

Tock
 

agehall

Medlem
Den diskussionen har väl främst handlat om LX över Atlanten? Är det så illa att LX börjar göra likadant som LH, endast släppa F till de andra inom Star två dagar innan?

Jag har tolkat den som att det gäller LX i stort, inte böra TATL. Men jag har å andra sidan inte följt diskussionen så noga.

Det är ju riktigt trist ifall det blir ännu svårare att få tag på F-awards. Det är ju inte direkt gott om dem just nu heller.
 

Magino

Medlem
Får helt klart hoppas att LH gruppen blir lite trevligare med att släppa bonusplatser. Förstår att de hellre vill sälja dem så klart men är man med i en Alliance tycker jag det borde finnas vissa riktlinjer för hur bonusplatser ska erbjudas till alla. Sen ska vi inte börja prata om SQ som tror de är bäst, störst och vackrast och kan göra exakt vad de vill.
 

henrik l

Medlem
När jag körde mina sökningar till NRT/HKG/PVG och titta hur det såg ut inom en vecka så fanns det mycket riktigt platser med LH i F på måbga flighter, men inte enda med LX.
 

henrik l

Medlem
Har nu gjort en liten undersökning på Awardtravelr om till gången på F med LX har sökt ZRH-NRT/BKK/PVG/PEK/HKG. Dels från den 10/6 -12 och 7 dagar framåt, dels från den 25/4 -13 och dagar framåt. Inte en enda plast har jag spårat upp. Något måste som ha ändrat på:(
 
Toppen