Senaste nytt

Försämrad intjäning till Eurobonus med United från första Mars 2015

Vaniljvodka

Medlem
Det här var ju extremt tråkigt. Bokade DUB-HNL med UA i P-klass för en månad sen ungefär. Just för att få en rimlig chans att behålla EBG. 33k poäng blir alltså endast 17k.

Fråga 1: Finns det nånting jag kan göra för att få poängen jag trodde jag var lovad.

Fråga 2: Tips på sätt att få ihop 25k poäng på ett ungefär lika billigt sätt som ovanstående deal innan året är slut? Kommer inte skaffa Amex så det är inte ett alternativ tyvärr.
 

Senator

Moderator
Det här var inte oväntat, men nivåerna är väldigt konstiga... Som @NotRyan påpekar regleras detta i bilaterala avtal så det kan vara United som inte vill betala SAS det SAS begär..Jag skulle inte anta att detta är en unilateral aktion från SAS, men en koordinerat ök. med United.

Det naturliga här hade väl varit:
F, A, J, C, D = 200%
Z, Y, B =150%
P = 100%
Sedan trappor på olika ekonomiklasser

Gällande tajming är den usel. Tycker en sådan ändring kräver min 3 månader. Jag hade åkt på mina Unitedresor, sedan claimat till SAS i efterhand.

Till slut: finns massor av åsikter härinne om amerikanska bolag. Många har inte ens åkt med några av de bolag som de "recenserar". Personligen försvarar jag alltid allas rätt till åsikter, men rekommenderar fakta och erfarenhetsbaserat information.

Om vi talar om United så finns det två BusinessFirst produkter på interkontinentala flygplan:
F.d. United: B747-400 med First, B777-200 med First, B767-300ER med First. Här kan nog kabinen kännas rätt tajt
F.d. Continental: B777-200 utan First, B767-300ER har en ny konfig utan F, B767-400ER, B757-200ER, B787. Här är Continentals BusinessFirst. En av mina favoritprodukter.

Jag tror de härinne som har åkt f.d Continentalkärror OCH nuvarande SAS affärsklass skulle hävda att United är bättre. Jag åker hellre United än Lufthansa i affärsklass. Inte samma servicenivå, men hårdvara och mat bättre.Jag tycker även AAs nya B77W är hästlängder bättre en BAs Club World.

Personligen blir konsekvensen av detta två:
Mer OneWorld (BA//AA) till Nordamerika
Mer LH/LX First till Nordamerika ;) Vem vill köpa "P" för 15 000, när man kan köpa "A" för 25 000? :)
 
Åter igen, just denna ändring kan ha blivit initierat från United.. Det olyckliga är snabbheten som är på tok för snabb..
Ja, må så vara att den är initierad av United, likväl är det SAS kunder som drabbas. Inte riktigt schysst i alla händelser för de som bokat resor med förutsättning om poängintjäning men får ett annat utfall. Jag får boka om vad som är ombokningsbart och bita i det sura äpplet med resterande...
 

Vaniljvodka

Medlem
Ja, må så vara att den är initierad av United, likväl är det SAS kunder som drabbas. Inte riktigt schysst i alla händelser för de som bokat resor med förutsättning om poängintjäning men får ett annat utfall. Jag får boka om vad som är ombokningsbart och bita i det sura äpplet med resterande...

Boka om till något bolag som fortfarande ger högre intjäning eller hur menar du?
 
Toppen