Det här var inte oväntat, men nivåerna är väldigt konstiga... Som
@NotRyan påpekar regleras detta i bilaterala avtal så det kan vara United som inte vill betala SAS det SAS begär..Jag skulle inte anta att detta är en unilateral aktion från SAS, men en koordinerat ök. med United.
Det naturliga här hade väl varit:
F, A, J, C, D = 200%
Z, Y, B =150%
P = 100%
Sedan trappor på olika ekonomiklasser
Gällande tajming är den usel. Tycker en sådan ändring kräver min 3 månader. Jag hade åkt på mina Unitedresor, sedan claimat till SAS i efterhand.
Till slut: finns massor av åsikter härinne om amerikanska bolag. Många har inte ens åkt med några av de bolag som de "recenserar". Personligen försvarar jag alltid allas rätt till åsikter, men rekommenderar fakta och erfarenhetsbaserat information.
Om vi talar om United så finns det två BusinessFirst produkter på interkontinentala flygplan:
F.d. United: B747-400 med First, B777-200 med First, B767-300ER med First. Här kan nog kabinen kännas rätt tajt
F.d. Continental: B777-200 utan First, B767-300ER har en ny konfig utan F, B767-400ER, B757-200ER, B787. Här är Continentals BusinessFirst. En av mina favoritprodukter.
Jag tror de härinne som har åkt f.d Continentalkärror
OCH nuvarande SAS affärsklass skulle hävda att United är bättre. Jag åker hellre United än Lufthansa i affärsklass. Inte samma servicenivå, men hårdvara och mat bättre.Jag tycker även AAs nya B77W är hästlängder bättre en BAs Club World.
Personligen blir konsekvensen av detta två:
Mer OneWorld (BA//AA) till Nordamerika
Mer LH/LX First till Nordamerika
Vem vill köpa "P" för 15 000, när man kan köpa "A" för 25 000?