Senaste nytt

Försämrad intjäning till Eurobonus med United från första Mars 2015

FF#1

Medlem
Hmm, det var som sagt väntat men extra snålt att A klass som är i First ska bara ge 100%.
Anslutningsflyg till tex LH First bokas i A hos united.
 
Ja, man väljer ju inte United för kvalitet i alla fall, men det gäller väl iofs U.S. eller andra Amerikanska bolag också.
Eksakt. Og når man har eksempelvis 2-4-2 i business istedet for 1-2-1 gør det jo ikke ligefrem oplevelsen bedre...
(For øvrigt ret ekstremt kabinelayout på deres 777 med 2-4-2 og sæderne vendt mod hinanden...)
 
Tur att man tog MR till Honolulu för 2 månader sen då :)

Ja, man väljer ju inte United för kvalitet i alla fall, men det gäller väl iofs U.S. eller andra Amerikanska bolag också.

Nej man väljer dom för att dom har Ice Cream Sundays!

IMG_3349.JPG
 

ELOS

Medlem
Men här måste ju SAS vara konsekventa och retroaktivt fortsätta ge 200 % i P-klass för intet ont anande resenärer som bokat sina biljetter före tillkännagivandet om försämrad intjäningsstruktur - annat vore ju skam !
 

joemume

Medlem
Det känns mer och mer lockande att hoppa över till Lufthansas M&M och vara Senator istället för Diamond på SAS.
Jag är faktiskt båda, då jag krediterar alla F-segment och full fare business till M&M. Trots samma allians så har jag stor nytta av Senatorkortet när jag flyger med Lufty. En otroligt skillnad i bemötande från crew om inte annat. :)
 
Men här måste ju SAS vara konsekventa och retroaktivt fortsätta ge 200 % i P-klass för intet ont anande resenärer som bokat sina biljetter före tillkännagivandet om försämrad intjäningsstruktur - annat vore ju skam !
Nej. Indtjeningen styres af datoen hvor flyvningen udføres.

Når SAS har givet 'fuld point' for SAS bookinger foretaget før 27-11-2015 er det fordi der ved booking har stået "tjen x.xxx point".
 

Voyageur

Medlem
Fler och fler flyger och business upplevelserna blir mer och mer extravaganta, men bonusprogrammen bantas från alla håll och stramas åt, allt för att kunderna inte ska få nåt gratis. Är benägen att hålla med föregående talare, vilken fantastisk framförhållning man har.
 

NotRyan

Medlem
Varför skulle United ta bort sin största konkurrensfördel i norden frivilligt?
Det är ju United som köper Eurobonuspoängen av SAS Eurobonus då det är United som får biljettpengarna, därigenom är det dom som bestämmer hur mycket dom vill köpa. SAS har säkert samtalat med United om detta dock...
 
Toppen