Senaste nytt

Försäkring - Utökat Reseskydd, Länsförsäkringar

LF:s kundtjänst sa innan avresa på direkt fråga att man "Vårdens ord gäller..." och att man inte tillämpar den aktuella klausulen på små vardagliga åkommor..

Det står INTE att man skall kontakta LF för ett förhandsgodkännande innan man reser om man känner sig minsta krasslig..
I ena inlägget säger du att LFs kundtjänst har sagt en sak, men i det andra verkar det mer oklart. Så, pratade med LFs kundtjänst innan avresa?
 
I ena inlägget säger du att LFs kundtjänst har sagt en sak, men i det andra verkar det mer oklart. Så, pratade med LFs kundtjänst innan avresa?

Ja, men ingen inspelning.. och då frågade jag bara vad som gällde "om man ville avbeställa hela resan", det fanns inte på himmelen att något skulle hända under resan... det var först i Frankfurt som SOS international, dagen efter läkarbesöket (när de hade fått läkarintyget) nämnde den aktuella klausulen, sedan har jag anonymt börjat fiskat efter tolkningar vid hemkomst...
 

Gus

Medlem
Alla som vill hjälpa till i detta fall, jag kommer att överklaga först till LF sedan ARN om det behövs, kom gärna med vad ni tror är användbara argument...
Hur blev det? Överklagade du?

Jag har ett liknande case. Ska resa iväg om en vecka. Dottern har ett sår på fingret, troligtvis infekterat. Ska till vårdcentralen idag för bedömning. Jag ska göra en medicinsk förhandsbedömning via SOS International och Länsförsäkringar. Någon som gjort en sådan och vet hur "hårda" de är? Vi ska till tropiska länder (Mexico, Kuba) och vill inte åka iväg om vi inte har full försäkring. Om vi får begränsad försäkring (försäkringen täcker hela kroppen förutom fingret), så har vi ett problem. Eftersom jag tror inte kortförsäkringen godkänner att vi avbokar resan pga ett "litet" sår på fingret.
 
Toppen