Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

adhoc76

Medlem
men jag har den som täcker allt, inkl USA och där framgår

Vilken är det du har mer i klartext? Sitter med en kommande hyra i Miami och funderar på att teckna en separat försäkring. I hyran (Avis) ingår:

- Local TAX
- Loss damage Waiver (LDW)
- Additional Liability Insurance (ALI)
- Vehicle Registration Fee (VRF)
- Unlimited mileage

Vad mer kommer jag att erbjudas när jag hämtar bilden? Vad kan jag säga nej till om jag tecknar en separat försäkring t ex via I4CH?
 

Bryant

Medlem
Vilken är det du har mer i klartext? Sitter med en kommande hyra i Miami och funderar på att teckna en separat försäkring. I hyran (Avis) ingår:

- Local TAX
- Loss damage Waiver (LDW)
- Additional Liability Insurance (ALI)
- Vehicle Registration Fee (VRF)
- Unlimited mileage

Vad mer kommer jag att erbjudas när jag hämtar bilden? Vad kan jag säga nej till om jag tecknar en separat försäkring t ex via I4CH?

LDW och ALI täcker alla skador på bilen. Det du kan lägga till är om du vill ha ”gratis” hjälp om bilen havererar och personförsäkringar.

Rätta mig gärna om jag har fel eftersom det är detta jag går på om jag hyr bil i USA via de storas svenska sidor.
 

Homer

Medlem
Vilken är det du har mer i klartext? Sitter med en kommande hyra i Miami och funderar på att teckna en separat försäkring. I hyran (Avis) ingår:

- Local TAX
- Loss damage Waiver (LDW)
- Additional Liability Insurance (ALI)
- Vehicle Registration Fee (VRF)
- Unlimited mileage

Vad mer kommer jag att erbjudas när jag hämtar bilden? Vad kan jag säga nej till om jag tecknar en separat försäkring t ex via I4CH?


Du har ju tydligen ett paket där ALI och LDW ingår, att det i efterhand skulle gå att plocka
bort dessa och får en prisnedsättning torde vara omöjligt.

Eftersom självrisken är 0 i USA behövs det heller ingen självriskeliminering.
 

adhoc76

Medlem
Du har ju tydligen ett paket där ALI och LDW ingår, att det i efterhand skulle gå att plocka
bort dessa och får en prisnedsättning torde vara omöjligt.

Jag är inte ute efter att få ned priset. Jag är ute efter att ha ett betryggande försäkringsskydd om något skulle inträffa.

Eftersom självrisken är 0 i USA behövs det heller ingen självriskeliminering.

Jaså? Är det så? Det hade jag inte en aning om.

Om jag nu har ALI och LDW inkluderat i priset - behövs något ytterligare?
 

Homer

Medlem
Jag är inte ute efter att få ned priset. Jag är ute efter att ha ett betryggande försäkringsskydd om något skulle inträffa.



Jaså? Är det så? Det hade jag inte en aning om.

Om jag nu har ALI och LDW inkluderat i priset - behövs något ytterligare?

Behöver är relativt, de här vill de gärna sälja, PEP och PAI har man vanligtvis i sin reseförsäkring
och RA Roadside Assitanse är det som de försöker pracka på en när man hämtar ut bilen, tappar man ofta nycklarna
eller glömmer att tanka är det säkert bra.

Personal Accident Insurance (PAI) Personal Accident Insurance (PAI) provides accidental death benefits and emergency medical expense benefits to the renter

Personal Effects Protection (PEP) Personal Effects Protection insures the personal belongings of the renter


Protections & Coverages FAQ | Avis Rent a Car
 

agehall

Medlem
Om jag nu har ALI och LDW inkluderat i priset - behövs något ytterligare?
Beroende på din ekonomiska situation behöver du inte LDW, men de flesta föredrar att ha den för det kan vara lite jobbigt att hosta upp ersättning för en ny bil sådär bara.

ALI (eller motsvarande) är i praktiken ett måste - det är den som skyddar dig från att bli stämd på löjliga belopp om det händer något.

Har man en tredjepartsförsäkring ingår allt som oftast båda dessa så man behöver inte teckna dem hos hyrbilsfirman.
 

Matore

Medlem
Funderar på Questor Insurance för husbilshyra Nya Zeeland. Men jag förstår inte riktigt vad detta innebär, nån som vet? Är det begreppet för självrisk de pratar om?
"What's Excluded: This policy will not cover the first £350 of any Excess Reimbursement claim."
 

pswe

Medlem
Funderar på Questor Insurance för husbilshyra Nya Zeeland. Men jag förstår inte riktigt vad detta innebär, nån som vet? Är det begreppet för självrisk de pratar om?
"What's Excluded: This policy will not cover the first £350 of any Excess Reimbursement claim."
Låter för mig som att de ersätter den del av din självriskkostnad som överstiger £350.
 

Loud

Ny medlem
Låter ju lovande då någon j-vla idiot har lyckats dra in i fronten på helgens S90 R-line som jag har. :( :( :( Det finns två ställen där det kan ha skett: Utan för Kjell&Co's Outlet i Skärholmen eller på Bauhaus i Bromma. Jag såg skadan när jag kom ut från Bauhaus, men något säger mig att det inte var där den skedde.

Trist att man nu ska behöva göra en massa pappersjobb bara för att någon annan inte kan köra bil.

Vet att det var ett bra tag sedan detta skrevs, men blev nyss medlem så svårt att ställa frågan tidigare: Löste det sig med Insurance4carhire?
 
Toppen