Jag köpte Questors årsförsäkring inför en hyra med Hertz för cirka två månader sen. Fick ett litet stenskott på vindrutan som Hertz ville ha 600 kr för att laga. Skickade in hyresavtal, bilder på skadan och kvittot från Hertz till Questor. De godkände skadeanmälan efter några dagar utan några frågor. Pengarna på kontot nån dag därefter, Helt okej system men en del dokument som ska laddas upp.
Det som oroade mig mest är att de egentligen kräver en specifikation på kostnaden för reparationen (Repair Invoice. The final invoice from the repairing garage, which confirms a breakdown of all the costs associated with the repair to the rental vehicle. Please note this does not include the tax invoice from the rental company. If a final itemised invoice cannot be obtained then we may consider accepting an itemised estimate or a damage matrix.). Jag har vid skador enbart fått en faktura från hyresbolaget och aldrig en för deras egentliga kostnader. I mitt fall så laddade jag inte upp detta dokument, och var heller ingenting de efterfrågade. Kan ha berott på att det rörde sig om 600 kr.