Senaste nytt

Företagskort för anställda

Någon som har koll om det finns något bra kort att ge sina anställda, som på något samlar poäng till företaget (d.v.s. mig)? Det finns ju en massa folk som själva inte är medvetna resenärer och vill ta utläggen på sina privata kort. Då förväntas jag förse dem med någon form av företagskort - och då vill ju jag tjäna på det - eftersom jag strävar efter att bli en medveten resenär! :)

På den tiden jag var anställd har jag nog bara fått Eurocards, men aldrig använt dem själv. Vet inte om de kommer med några som helst fördelar för vare sig den anställde eller företaget.
 

Lokföraren

Medlem
Det finns flertalet olika företagskort att ge de anställda. Men att själv ta poäng vet jag inte om det finns något kort på marknaden. Du får väl ge dom ett SAS-kort, och ta Eurobonuspoäng från dom :)

Fördelarna för företaget är olika, beroende på hur de används.
 

Senator

Moderator
Jag tror att det finns en lösning via AMEX Business Cards för Membership Rewards (MR). Det tror jag nog går att lösa.. Vi hade ett AMEX Business Gold, men min chef hade förhandlat bort detta.

En annan lösning är att företagen äger korten och står betalningsansvariga med de risker det innebär.
 
Jag har hos tidigare arbetsgivare haft
  • Eurocard som gett kickback till företaget
  • Eurocard som donerat till välgörenhet
  • Amex som gett kickback till företaget
Samtliga gratis för mig, men med personligt betalningsansvar.. Du får nog höra med kortutgivarna och se vad de kan erbjuda
 

Andreas Q

Medlem
Ni som haft eurocard har det varit ett bra val? För min analys är att de är ganska dyra, har höga påslag i utlandet och erbjuder inga andra tjänster än de flesta andra. Ändock verkar det vara ett populärt företagskort.
 

Andreas Q

Medlem
Är det återbäring du är ute efter så är det väl OKQ8 som ger mest. 1% cash och 0kr i årsavgift. De anställda söker själva och sen går där en E-faktura direkt till din internetbank. Fungerar om du inte har massor av anställda och behöver en mer renodlad företagslösning.
 
Toppen