Senaste nytt

Fördelar med online check in?

adhoc76

Medlem
Satt och funderade på vilka fördelar det finns med att checka in online istället för att göra det på flygplatsen... Visst, om man åker economy och ska välja säte så är det ju smart att checka in online. Men säg att man reser i business med förbokade säten - vad är då poängen med att checka in online? Med dedikerade diskar för business och status pax går ju momentet check in rimligt snabbt och smidigt...

Brukar ni checka in online när ni reser i business och i så fall varför?
 

nota bene

Medlem
Jag checkar in online/i app om det är ekonomi (för att få lågt SEQ så att man får en vettig plats), eller om jag reser endast med handbagage i business (vilket händer väldigt sällan). Annars, vid businessresor ser jag aldrig någon vits med det eftersom jag ändå ska stå i kön till bag drop/check in. Dessutom alltid en fördel att ha ett boardingkort sparat om något går snett (men det går ju att skriva ut även om man checkat in online).
 
Alltid online checkin (med mobile/passbook om det går)+handbagage för att minimera restid, få gångplats så långt fram som möjligt samt viktigast av allt; få boardingpasset. Många bolag blir gnälliga när man kommer till disken 18 minuter innan flighten går, men med boardingpasset klart har jag alltid kommit med.

Jag checkar bara in väskan när min bättre hälft flyger med, hon har en massa vätskor...
 

Storsteffe

Medlem
Man kan ha otur även om man checkar in i biz, händer ibland att man hamnar bakom nån som har problem av nått slag så är det inte nått speciellt så checkar jag in online.
 
Toppen