Senaste nytt

Förbeställa Entrée på American Airlines flygning i förväg (i First/Business class)

JensE

Medlem
Bra koncept men tycker det är lite skumt att man behöver meddela det 30 dagar i förväg, andra flygbolags liknande lösningar brukar väl vara max 24-48 timmar innan avgång?

Du kan meddela det från 30 dagar innan. Inte att förvalet ska vara inne 30 dagar innan resa.
 

Homer

Medlem
Grrrr!
Note: effective 16 September 2015, the normal, anytime use of online meal pre-selection has been temporarily suspended (the option to select a meal has been withdrawn from the aa.com), other than when you are checking in. Though this negates selecting meals on imminent flights, you can still select meals for segments farther out than 24 hours. Full online meal selection 24+ hrs - 30 days is said to be returning in November 2015

(Det sistnämnda stämmer inte, jag har en flight snart och kan inte välja)

In the interim, members have been successful calling or using the AA Twitter team to pre-order meals. This is preferable than thinking the FA will follow any particular scheme taking orders, as they seem to take orders on a whim, rather than the new meal order scheme or the obsolete "FEBO".

Meal Entree / Main Course Reservations / Pre-order - Suspended via website (master) - Page 5 - FlyerTalk Forums
 

AABack2ARN

Medlem
Visst är det irriterande. Upptäckte detta på väg till USA nyligen då jag skulle gå in och förboka maten. Gick inte.

Men det skall gå att ringa kundtjänst.

Annars är valet att valja platser enligt FEBO (Front Even Back Odd) som många - men inte alla - följer. Dvs på jämna nummer sitter man långt fram. Då ökar chansen att få välja mat.
 

Senator

Moderator
Jag letade frenetiskt efter val förra veckan. Intressant nog fick jag upp det vid online check-in för flighten jag skulle checka in på, samt de andra flighter i bokningen men ingenting fanns innan.

Lite OT: fick erbjudande att uppgradera JFK-SFO för $250 från C till F. Dum nog tvekade jag och vips var det borta..
 

Homer

Medlem
Jag letade frenetiskt efter val förra veckan. Intressant nog fick jag upp det vid online check-in för flighten jag skulle checka in på, samt de andra flighter i bokningen men ingenting fanns innan.

Lite OT: fick erbjudande att uppgradera JFK-SFO för $250 från C till F. Dum nog tvekade jag och vips var det borta..

Hade väl inte gett några extra poäng?
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant att valet att beställa mat fanns vid incheckning - det verkar vara i senaste laget. Har för mig att de sa att man kunde förbeställa mat senast 24h innan avresa..?
 
Toppen