Senaste nytt

Förbättra sovkomforten ombord med bäddmadrass?

Canadien

Medlem
Jag använder Exped eller Therm-a-rest på fjällvandringar. Uppblåsbara som mäter cirka 50x185 cm (mer får man inte plats med i ett tält). Borde fungera bra ur ett plats- och komfortperspektiv - men du kanske får en och annan konstig blick när du börjar blåsa upp ett liggunderlag ombord...

Nästa Business longhaul är med Finnair till Tokyo så jag tror inte det kommer undras. Finnar och Japaner är tillräckligt egna själva för att orka lyfta på ögonbrynen.
 

Canadien

Medlem
Detta underlag är bland de bekvämaste jag har testat. Påminner lite om en riktig madrass. Finns i olika längd.
Packar kring 12x23cm och 700gr beroende på storlek. Inte det minsta och lättaste men är det sovkomfort du vill ha så är packstorleken en nödvändig kompromiss.

Liggunderlag
Tack för tipset! Jag tror jag kör på denna. Funkar nog bra till barnens tältövernattningar också ifall den inte passar för flygresor.
Sea to Summit CAMP MAT SELF INFLATING REGULAR | Naturkompaniet®

Den har ju en ventil så att man kan styra hur uppblåst den blir, så det är nog inga problem även i lägre kabintryck. Folk tar väl dylika med sig upp på Mount Everest och liknande och där är det ju ännu lägre tryck.
 

Jönsson

Medlem
Tack för tipset! Jag tror jag kör på denna. Funkar nog bra till barnens tältövernattningar också ifall den inte passar för flygresor.
Sea to Summit CAMP MAT SELF INFLATING REGULAR | Naturkompaniet®

Den har ju en ventil så att man kan styra hur uppblåst den blir, så det är nog inga problem även i lägre kabintryck. Folk tar väl dylika med sig upp på Mount Everest och liknande och där är det ju ännu lägre tryck.
Du skulle kunna ta en kortare längd lämpad för barn eller kvinnor så blir den något lättare och kortare. Du behöver ju kanske inte så mycket mjukt nedanför knäna. Tror den blir lättare att få plats i stolen då också. Nackdelen kan då vara att den möjligen blir tunnare också samt att den inte räcker för dig i längd om du ska ut på fjället.
 
Toppen