För låg kredit på Amex för mina behov

Diskussion i 'Kreditkort' startad av mmarcuss, 26 Mars 2018.

1. A87

A87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl om din partner har en lön så ni kan använda det kontot? Alternativet är att du sätter in pengar var 10e dag pch fyller på och att när du väl har en högre utgift ansöker om en tillfällig kredit på amex hemsida.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Amex får inte agera bank, därmed får du inte ha plus saldo på kontot.
    Det bästa man kan göra med amex är att ha en lång relation och bevisa att man alltid betalar faktura i tid. Som helt ny kund är de väldigt restriktiva med en del saker. Om amex nu har dessa regler och följer dom blir det ju svårt att komma runt, men fortsätt att sköta dig så kommer det förr eller senare bli större kredit.

John Milner och Lauda 777 gillar detta.
  3. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet att det skall vara så... men de är rätt flexibla också...

Jag betalade förra månadens räkning två gånger av någon anledning, tankspridd gissar jag. Så nu har jag 86k innestående. Får då ett mail om att kontakta dem för återbetalning.

Kontaktar kundtjänst. Jag frågar dem. -Kan ni inte bara hålla på pengarna till nästa faktura? -Jovisst, det går bra, är svaret jag får.

MartinH, Lounge Lizard och ante_77 gillar detta.
  4. ante_77

ante_77 Medlem

Personligen har jag inte kommit upp i min kreditgräns någonsin på AMEX. Jag har ingen inkomst i Sverige heller men har säkert angett något belopp på ett papper någongång i tiden.
    Tror min gräns går på 235k.

På MC har jag det dock tyngre och orkar inte ens höja den då arbetsgivarintyg måste skickas in.

5. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du SAS MC? I somras skulle jag betala en saftig hotellräkning med Amex och då visade det sig vid utcheckningen att hotellet inte tar Amex, trots att det står så på hotellets hemsida och på hotellets entrédörr :mad: Min kreditgräns på SAS MC var för låg att klara hotellräkningen och utanför stod den förbeställda transporten till flygplatsen och väntade...

Jag ansökte då via bank-ID att höja kreditgränsen på SAS MC med 50 000 kr, vilket beviljades omgående. Inga papper eller löneintyg krävdes och jag kunde betala hotellräkningen.

hco, DrNo, KConny och 2 andra gillar detta.
  6. ante_77

ante_77 Medlem

Ja, jag har SAS MC. Man får tänka för när man har semester då 40.000kr inte räcker långt.
    Således blir det för mig att nyttja ställen som tar Amex.
    Jag tror jag försökte höja krediten med 10.000kr och efter många om och men så fick jag besked att MC hade skickat ett brev hem till mig……..
    Sket i att höja gränsen och kommer att göra allt för att ligga så långt under gränsen som möjligt.

7. Ford Prefect

Ford Prefect Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På SAS MC är kreditlimit 20% av årsinkomsten. Du kan ansöka om högre via appen.

8. ante_77

ante_77 Medlem

Fast jag har ingen inkomst i Sverige.
    Som sagt så fungerar Amex mycket bättre i mitt fall. Kanske för att jag är ”trogen gammal kund”?

9. Ford Prefect

Ford Prefect Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, missade det… läste lite för snabbt vad du skrev.

10. ante_77

ante_77 Medlem

Oavsett…..
    Vrickat med så låga kreditgränser.
    Har dessa bolag inte tänkt att man ska spendera pengar med korten?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!