Senaste nytt

För du en logg du dina resor?

Jacob

Medlem
Japp, jag har en logg.
Började för drygt fem år sedan med att gå igenom gamla e-mails, boarding passes, biljetter, kalendrar, information från mina föräldrar, allt som jag kunde hitta som innehöll information om utförda flygningar. Jag var lite nyfiken att se hur det faktiskt såg ut med historiken.
Efter rätt många timmars arbete hade jag en logg i Excel på alla flygningar sedan den dag jag föddes (började min flygkarriär endast två veckor gammal), sedan dess har jag loggat allt konsekvent.

Som det ser ut kommer jag passera 600 flygningar nu i augusti, och då har jag ändå inte ens fyllt 30.
 

JacobGBG

Medlem
Tripit som jag använder för alla mina resor för automatiskt en logg för mig. Man kan gå in och lägga till bilder, länkar och kommentarer.
 

Gnopps

Medlem
Japp, jag har en logg.
Började för drygt fem år sedan med att gå igenom gamla e-mails, boarding passes, biljetter, kalendrar, information från mina föräldrar, allt som jag kunde hitta som innehöll information om utförda flygningar.
Samma här. En trist föreläsning började jag skriva upp alla flyg jag gjort på baksidan av ett häfte, det var kul att komma ihåg resor på det sättet. Funderar på om jag borde börja föra en logg åt dottern för att putta henne i rätt (?) riktning :)
 
TripIt använder jag normalt sätt, men ger tyvärr inte lika mycket statistik och information som OpenFlights gör. En brygga till OpenFlights eller FlightMemory hade ju varit mycket trevligt (från TripIt alltså), så att man slapp lägga in flighter om igen.
 

agehall

Medlem
Jag kör också tripit. Främst för att ha koll på vart jag *ska* resa, mer än att se vart jag har rest. Men det fyller ju även till viss del detta syfte.
 

Kristofer

Medlem

David

Medlem
Hamrade in alla genomförda flighter, som jag eller någon nära tillhands kom ihåg, i flightmemory.com för några veckor sedan när jag även reggade mig på businessclass.se och fick tips om flightmemory. Har de senaste åren haft en Excellista eftersom jag vill kontrollera poängen och ändå måste ha koll på antalet dagar i Sverige och utanför Kina eftersom jag inte skattar i Sverige men bolaget betalar ut lönen där.

Har även använt TripIt och vore väldigt intresserad av funktionaliteter att koppla flight-loggning och Tripit.
 
Toppen