Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

Meazza

Medlem
choicemc.png
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Trevligt med dubbla poäng. Om vi värderar CC-poäng till 7,5 öre och SAS poäng till 10 öre är det detta kort som ska användas utomlands året ut med 40p/100:-. Alltså 3kr värde tillbaka.

I Sverige är det fortsatt Elite där de tar Amex med värde 2kr/100:- tillbaka och behovsberoende annars i min värld mellan SAS MC/CC MC med lika värde 15/20p. Lutar nog mot CC faktiskt då jag snart dragit in 80k eb hittills i november och jag får ett bra tillfälle att jobba mot lifetime med choice. Fick precis MC guldkortet och det är faktiskt väldigt estetiskt tilltalande också!

447AC1DA-D0E9-42D5-913C-04133B87E5D8.jpeg
 

M.K

Medlem
Glöm inte heller Choice hotellen utomlands!

Bra hotell i Danmark, tänker på gamla Hilton vid Kastrup, Norge och Litauen. Undvik Lettland, öststatskänsla, finns mycket trevligare alternativ där. 60p/100sek betyder en fantastisk intjäning på 300p/100sek med bokning på hemsidan som CCG* i december med 2x kampanjen på nätter. Refunder fungerar i tillägg.
 
Last edited:
För att nå Guld med poäng utan övernattningar på Choice, måste man i praktiken ha en spend på 500.000 kr om året? Finns det något jag missat som gör det enklare, förutom ex 10.000 poäng i välkomstbonus och dubbla poäng över jul...?
 

Patrik

Medlem
För att nå Guld med poäng utan övernattningar på Choice, måste man i praktiken ha en spend på 500.000 kr om året? Finns det något jag missat som gör det enklare, förutom ex 10.000 poäng i välkomstbonus och dubbla poäng över jul...?

Vilken förmån har jag missat som gör det värt att ha guld utan att bo där? Räcker ju med sex nätter om du har "deras" mastercard numer.
 

M.K

Medlem
Finns ingen. Inte mitt förstaval av kedja heller. Med platinum har du dock tillgång till alla deras gym utan att bo. Knappast värde i att jobba ihop 100000p genom spend för endast detta.
 

FF#1

Medlem
Hade ett sådant kort för 1.5 år sen, sa upp det i en allmänn kort-översyn... sen kom de här förbättringarna.
det sägs att välkomstbonusen bara ges om man inte har haft kortet de senatste två åren, hur hårda är de på det?
Amex-slappa... eller strikt 2 år?

funderar på att skaffa det igen, men vill gärna ha bonusen.
 

Protein48

Medlem
Hade ett sådant kort för 1.5 år sen, sa upp det i en allmänn kort-översyn... sen kom de här förbättringarna.
det sägs att välkomstbonusen bara ges om man inte har haft kortet de senatste två åren, hur hårda är de på det?
Amex-slappa... eller strikt 2 år?

funderar på att skaffa det igen, men vill gärna ha bonusen.[/QUOTEAvslutade även jag kortet för
Hade ett sådant kort för 1.5 år sen, sa upp det i en allmänn kort-översyn... sen kom de här förbättringarna.
det sägs att välkomstbonusen bara ges om man inte har haft kortet de senatste två åren, hur hårda är de på det?
Amex-slappa... eller strikt 2 år?

funderar på att skaffa det igen, men vill gärna ha bonusen.
Avslutade även jag kortet för 1,5 år sedan men skaffade det återigen nu med förändringarna. Erhöll dessvärre ingen välkomstbonus.
 
Toppen