Senaste nytt

Förändringar i catering hos British Airways

agehall

Medlem
Tydligen ska det bli lite förändringar i BAs catering med start nästa vecka. Framförallt kommer det gå att boka specialmat på sleeper service-flyg vilket tydligen inte gått tidigare.

Den andra nyheten är att man även byter champagne till Henriot Brut Souverain NV i Club World. Har själv ingen uppfattning om ifall det är en upp- eller nedgradering, men jag får testa på hemresan från USA om en dryg vecka.

Den sista (och minst viktiga nyheten IMHO) är att de ska införa nya bestick både i Club World och Club Europe.

Alla dessa förändringar påbörjas 27 mars men vissa saker införs först 29e.

Mer info finns på FlyerTalk: FlyerTalk Forums - View Single Post - Catering and beverage updates.
 

AABack2ARN

Medlem
Å jag som trodde att BA kanske bestämt sig för att ersätta afternoon tea på Europa-flygen med något som faktiskt är ätbart :(
 

agehall

Medlem
Jag skulle ha testat igårkväll, men jag var för trött, så jag sov redan när första dryckesserveringen skedde. Får testa när jag flyger hem nästa vecka istället.
 

Voyageur

Medlem
Så där testat och klart! Henriot var uppackat på dagens flygning SFO-LHR, likaså Taittinger och Castelnau rose. Henriot en klar vinnare över skräpet Taittinger som i luften närmast nog borde förbjudas. Härliga tydliga toner i Henriot av anis och välbalanserad speciellt uppe i luften. Pratade lite med FA under serveringen då han glatt överraskad undrade hur jag visste be om Henriot då det var första gången han serverade den :)

Inga nya bestick vad jag kunde se.

3 champagne i business att tillgå allt som allt. Om det fortsätter vara så tror jag inte då de förmosligen köpt upp ett massivt förråd av de andra årgångarna och vill köra slut på det.
 
Toppen