Senaste nytt

Förändringar i British Airways catering inom Europa

Concorde

Founding Member
Same here...
Känner Nicci personligen och hon är ett proffs som inser att det bara är att följa mästarens order.

Att detta handlar om cost cutting är väl uppenbart för alla. Galleries First är inte längre något speciellt.
Var helt inställd på att jobba in ett GGL för att kunna ta med hela familjen in i GF, men känns inte värt det längre. Blir guld i år igen, sen får vi se 2014...

Sanningen är att BA struntar i Europa. Deras business är London/UK.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Försämringar är ju aldrig bra, men tycker ända att BA fortsatt hör till de tre bästa alternativen för "business" inom Europa.
Känner att hårdvaran aldrig varit BA's starka sida på Europaflygningar, men den mjuka servicen tycker jag är klockren.

TK har bättre hårdvara och mat, men den mjuka servicen är alldeles för ojämn, SAS har ju ingen C-klass...., Swiss tycker jag är på ungefär samma nivå, men tycker att deras personal är lite "stelare" i sitt agerande. Aegean är troligen bäst, men en alldeles för stor omväg för flyg inom Europa. Austrian är underskattade, men också en lite omväg om man planerar att resa till t.e.x Spanien. Resterande bolag inom Europa tycker jag inte kan jämföras med rikigt....

Att BA däremot försämrat även i loungerna är ju väldigt tråkigt, för det har för mig varit "räddningen" när man inte direkt är salig över den brittiska ombordserveringen.

Hoppas de lyssnar till kritiken, åtminstone vad gäller loungerna :).
 

Sofia

Medlem
Sitter och funderar på att dra till London senare i år och tänkte kanske lyxa till det med C men avgångarna från ARN hamnar ju mitt i de sämsta måltidsserveringarna :(
Åka extra tidigt (07:15) för att få ordentlig frukost eller rätt sent (20:55) känns det ju inte värt. Då kan man ju istället flyga ekonomi och lyxa på med ett glas på flygplatsen, blir ju faktiskt betydligt billigare :cool:
 

henrik l

Medlem
Sitter och funderar på att dra till London senare i år och tänkte kanske lyxa till det med C men avgångarna från ARN hamnar ju mitt i de sämsta måltidsserveringarna :(
Åka extra tidigt (07:15) för att få ordentlig frukost eller rätt sent (20:55) känns det ju inte värt. Då kan man ju istället flyga ekonomi och lyxa på med ett glas på flygplatsen, blir ju faktiskt betydligt billigare :cool:

Tänkte lagt denna historia i fredagstråden, men inser att den passar bra här. En kollega berättade hur han och sambon hade graderat upp sig med BA mellan GOT-LHR. Tror inte han har flugit business förut. Han var lyrisk över kabinen och loungen på GOT, plus champagnen på planet. Jag kommenterade med ett snett leende att nu är du fast och vänta bara till du får åka C på long haul och kommer in i galleries loungerna.

Kollegan tillhör definitivt till den kategorien som njuter av livets goda vad gäller mat, vin och semestrar i Monte Carlo med helikoptersightseeing osv. Så jag kan inte låta bli att ställa någon form av diagnos på mig själv när jag sa till T med ett leende: Ahh, så Menzies på GOT var bra tycker du, vänta bara till du kommer till Gallries, t ex, då är du ett annat solsystem av lounger":D Needless to say, jag har redan erbjudit honom en snabbkurs i medvetet resande, eftersom han är fast i träsket nu:cool:
 

JensE

Medlem
Sitter och funderar på att dra till London senare i år och tänkte kanske lyxa till det med C men avgångarna från ARN hamnar ju mitt i de sämsta måltidsserveringarna :(
Åka extra tidigt (07:15) för att få ordentlig frukost eller rätt sent (20:55) känns det ju inte värt. Då kan man ju istället flyga ekonomi och lyxa på med ett glas på flygplatsen, blir ju faktiskt betydligt billigare :cool:
Jag brukar nästan alltid åka med BA781 som avgår runt 6-tiden och sticka direkt till Arlanda efter jobbet.
 

Bonden

Medlem
- och därefter allas hat objekt Afternoon Tea till 16:59. (tre små finger mackor, scones med grädde och sylt...)

En dum fråga här, jag åkte F mellan LHR->DXB och blev bjuden på Scones med grädde och sylt, jag tyckte de var enormt goda och beställde en portion till. Är scones samma överallt?

Det var väldigt gott och trevligt med scones och te :)
 
Toppen