Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

Vixit

Medlem
Sen är det ju så att det nya systemet med QP inte går igång förrän 1/1/2021... nästa år är det fortfarande nuvarande regler som gäller. Men jag skulle anta att många förbereder sig... Då får vi se om LH täpper till några hål under tiden också :confused:
 

M.K

Medlem
@EBGGOT FTL+ ger också fortsättningsvis fler awardpoäng med LH gruppen som jag fattar det, men samma antal baspoäng oavsett status. Billiga Go biljetter med SAS på korta hopp ger iaf 5 baspoäng till M&M. Awardpoängen på dem är oavsett program försumbara.

Dock ger SAS plus samma baspoäng på shorthaul så där lönar sig ganska säkert kreditering till SAS bättre . Skönt att vi har god tid på oss att räkna på strategier denna gång. :)
 
Last edited:
I sak skiljer det väl inte så väldans mycket från BA's program och det verkar ju fungera hyfsat!? Kommer ju alltid finnas sweet spots för oss som är intresserade och insatta. Men antalet som kommer optimera är nog relativt få, några hundra globalt sett som tar en MR resa via Cairo för att nå SEN. Nämner man det på kontoret till kollegorna så får man stå där med dumstruten!
 

Vixit

Medlem
Nämner man det på kontoret till kollegorna så får man stå där med dumstruten!

Kollegerna kan jag komma runt, svårare är det att förklara hemma vad i all världen man håller på med! Det blev lite mindre gnäll när sambon fick partner-SEN, så jag får väl säga att jag gör det för hennes skull :)
 

Senator

Moderator
I sak skiljer det väl inte så väldans mycket från BA's program och det verkar ju fungera hyfsat!? Kommer ju alltid finnas sweet spots för oss som är intresserade och insatta. Men antalet som kommer optimera är nog relativt få, några hundra globalt sett som tar en MR resa via Cairo för att nå SEN. Nämner man det på kontoret till kollegorna så får man stå där med dumstruten!

Nja.. Jag tycker British Airways har en bättre logik där man arbetar efter distans kombinerat med bokningsklass:
Economy short haul 5 -40 Tier points
Economy long haul 20-80
World Traveller Plus 90-100
Club Europe 40-80
Club World 140-160
First – 210 – 240
 
Nja.. Jag tycker British Airways har en bättre logik där man arbetar efter distans kombinerat med bokningsklass:
Economy short haul 5 -40 Tier points
Economy long haul 20-80
World Traveller Plus 90-100
Club Europe 40-80
Club World 140-160
First – 210 – 240
Tror det kommer justera sig för M&M där också med tiden. Det är ändå nästan 14 månader till launch.
 

palmen

Moderator
"The law of unintended consequences". På tok för billigt.
Du gjorde ju en uträkning för ett antal år sedan att det skulle kosta ca 400.000 för att så billigt som möjligt nå HON.
Hur blir man enklast/billigast Miles & More HON från Sverige? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om det bara kostar 65k kan jag se ett antal personer some gör det bara för att. Blir en weekend i månaden typ för att uppnå detta.

Personligen kan jag ju dock redan nu säga att EBD, A3 Gold, BA Gold och SEN/HON inte är något jag kommer kämpa för att uppnå samtidigt.
Har 7 år avklarade till Lifetime EBG, sen får man se om det kanske blir bättre med Miles&More, men lär ju hända mycket fram till dess.
 

Vixit

Medlem
Exakt antal status star points som man har syns inte längre på hemsidan, men i appen. Gå till din statussida och klicka på V-et i övre vänstra hörnet. Dela antalet med 2 och resultatet visar hur långt borta du idag är från Lifetime vid konvertering till QP (som sker 31/12/2020).
 

palmen

Moderator
Tunis går att få väldigt billigt just nu (ja jag vet att det är lönlöst att söka priser nu för en resa om 14 månader).
Utresan på fredag/lördag fungerar väl, men att köra en sådan nattflight är nog ingen höjdare om man nu inte verkligen måste av någon anledning.
Men det går att bli HON för 55.000 krononr eller SEN för 17.000 SEK.
upload_2019-11-12_13-18-35.png
 
Toppen