Senaste nytt

Fönsterplats utan fönster

surfdude

Medlem
Brorsan skulle lyxa till det på hemresan från Spanien med Norwegian, och köpte sig därför en fönsterplats i förväg. Väl ombord upptäcker han att det inte finns något fönster där han skulle sitta (10A) :rolleyes:

Nog måste han väl ha rätt att kräva pengarna tillbaka? Så klart inte några större summor det handlar om men om inte annat så för principens skull - Norwegian har ju sålt något som inte fanns.
 

Jonas C

Medlem
Torskade och valde 5F på SAS 737-600, en fönsterlös rad med andra ord. Har 4F på 737-700 och 8A (eventuellt 5A eller 6A) på 737-800 för hemresan. Bör jag vara orolig att ha valt fönsterlösa platser?
 

Mikael S

Medlem
Brorsan skulle lyxa till det på hemresan från Spanien med Norwegian, och köpte sig därför en fönsterplats i förväg. Väl ombord upptäcker han att det inte finns något fönster där han skulle sitta (10A) :rolleyes:

Nog måste han väl ha rätt att kräva pengarna tillbaka? Så klart inte några större summor det handlar om men om inte annat så för principens skull - Norwegian har ju sålt något som inte fanns.

Norwegian säljer väl rätten att välja plats, och det står väl ingenstans att alla ytterplatser har fönster eller?
 

niksal

Medlem
Kan berätta att 19K på Cathays 777 från Amsterdam till Hong Kong inte hade fönster. Tänkte inte på att det kan finnas business-säten utan fönster, då man väljer fönsterplats.
 

Olle A

Medlem
Kan berätta att 19K på Cathays 777 från Amsterdam till Hong Kong inte hade fönster. Tänkte inte på att det kan finnas business-säten utan fönster, då man väljer fönsterplats.
Ja, visst är det frustrerande att hamna på en sådan plats. Jag brukar kolla Seatguru och sen även försöka gardera mej om det skulle bli byte av flygplanstyp men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Det verkar framför allt vara Boeing-plan som har fönsterproblem.
 

Dr. Miles

Expert
Även SAS CRJ hade fönsterplats utan fönster.
Jag kommer inte ihåg radnummer. Android version av SAS app sparar inte boardingkortet efter flygning...
 
Toppen