Födelsedag på BC.se

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av A380*G, 18 April 2012.

1. Det ser ut som BC.se grundarna skickade PM till medlemmar på FlyerTalk i alfabetsordning. Men hur kommer det sig att agehall är efter mig(AHO)?
    Började med mindre antal tecken? :D

2. Jacob

Jacob Medlem

Tror att jag delade upp det på tre eller fyra kvällar. Listan skapades alltefter jag kunde konstatera att personerna i fråga var svenskar eller svensktalande och hade inget med bokstavsordning att göra.

Vissa personer var helt uppenbara men sedan blev det svårare, då fick jag kolla på inläggen, t.ex. om man länkat till någon svensk tidning (då borde man lämpligtvis ha förstått vad som stod där) eller om man verkade kunnig i den svenska lokalgeografin.

3. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2011-04-29 för mig och BN 99!

4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte vill kolla nyhetsbrev går ens användarprofil bra, länken "Visa trådar" innehåller nämligen användarid:t i länken.

Själv är jag "bara" 254.

1 person likes this.
  5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare en fiffig finess som efterfrågades (tyckte det var värt nytt inlägg istället för att uppdatera...)

Det går att sortera medlemslistan efter registreringsdatum. Här är en länk som förmodligen inte funkar eftersom säkerhetssträngen blir fel för er andra: Medlemmar - BusinessClass.se - För medvetna resenärer

Steg för steg:

1) Gå till medlemslistan: Medlemmar - BusinessClass.se - För medvetna resenärer
    2) Välj att göra en utökad sökning efter medlemmar: Medlemmar - Sök - BusinessClass.se - För medvetna resenärer
    3) Lämna allt tomt förutom följande (och ändra datum efter behag):

Aktiv: Efter: 2010-01-01
    Före: 2012-04-18

Sortera resultaten efter Aktiv i ökande ordning.

Och sen så har ni listan efter registreringsdatum! :)

3 personer gillar detta.
  6. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ha! Det där var ju kul. Nummer 105 är jag - och med "födelsedag" (registreringsdag) 1 maj. Vilket råkar vara min födelsedag IRL också! :)

2 personer gillar detta.
  7. Själv har jag bara spenderat två månader här inne än så länge:)

Dock spenderar jag uppenbarligen alldeles för mycket tid här inne, då jag idag kvalade in på top 30-listan över medlemmar med flest inlägg:p

1 person likes this.
  8. Henry

Henry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du klickar på "Visa foruminlägg" när du klickat på ett användarnamn så ser du medlemsnummer.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är användare 1600 (jämnt och bra nummer), inte fick man en reflexväst för det ;)

10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns säkert någon eurobonusmänniska på forumet som har en hel hög över :)
    Trevligt att träffas på BA779 i januari förresten!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!