Födelsedag med stort F - Tokyo & Singapore

Diskussion i 'Reserapporter' startad av hendberg, 18 Februari 2020.

1. Taggen

Taggen Medlem

Beror på vodkan. Detta är ett stort problem med caviarservicen hos ANA, Lufthansa, SQ och TG. Kvaliten på vodkan är för dålig. Oftast mediokra halvmesyrer som inte ens är ryska. Vem vill dricka fransk vodka som Lufthansa envisas med? Ofta bra champagne men jösses vad eftersatt vodkautbudet är i F. Varför inte köra Beluga Noble, Russian Standard Platinum, Mamont eller Moskovskaya? Oftast är vodkan heller inte tillräckligt kall när den serveras. Så ärligt talat så kör jag champagne till caviaren för vodkan är för dålig och det är viktigt att tänka på att om du ändå skall sabba din lever och hjärna så gör det med stil och så dyrt som möjligt.

Jim_, squeezen, GOTBound och 11 andra gillar detta.
  2. hendberg

hendberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh fan, gick igenom några veckors flighter på ANA:s hemsida och hittade då ett mönster som jag trodde stämde...

3. hendberg

hendberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grymt trevlig restaurang, har hunnit med 3 besök nu på ett par år...

oneM gillar detta.
  4. oneM

oneM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt korrekt, sitter på Lufthansa F nu HND-FRA och fick rumstempererad Grey Goose till serveringen, haft samma problem tidigare flyg med dom.

hendberg gillar detta.
  5. Taggen

Taggen Medlem

:mad: Varför är det så svårt? Vem f.n vill dricka Grey Goose rent? Explorer är rena delikatessen. Rumstempererad dessutomo_O

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du att det går att känna så stora smakskillnader på vodka. Jag gör det inte, för mej duger det bra med en kall Absolut. Jag har för det mesta fått en kall vodka till caviaren så det har blivit bra. Champagne tycker jag inte ens om, så det fungerar inte. Tycker inte heller om vitt vin till caviar. Det är därför jag tjatar om vodka till caviar. Men som det sagts tidigare, var och en väljer det man vill, även coca cola för de som så önskar, bara jag slipper se det. Jag får väl försöka öva upp mina smaklökar på olika vodkasorter.

Sir Lemon, 011430121 och Gus gillar detta.
  7. Taggen

Taggen Medlem

Bra vodka skall smaka så lite som möjligt och vara extremt len att dricka vilket den riktigt bra vodkan är. Absolut och Grey Goose är för starka i smaken och det är för mycket spritsmak. Jämför whiskey där en 21-årig är betyligt lenare i smaken än samma sort som bara lagrats i 8-10 år. När det gäller vodkan så är det inte lagringstid utan framställningsprocess, t.ex. hur många gånger den filtreras för att få så hög renhet som möjligt. Att servera en sämre vodka till caviar blir liksom som att servera Åkessons vitvin på TetraPak till färsk nykokt svensk hummer. Det gör liksom inte en lyxig maträtt någon rättvisa och upplevelsen blir bara 50% och inte 100%. Tänk ostron med billigt vitt vin som körts i en sodastreamer och kallas mousserande. Till ostron skall det vara champagne. Punkt. Nä, gör om gör rätt eller kasta ut vodkan från F-kabinerna tycker jag.

Lauda 777, Abbs och mha321 gillar detta.
  8. hendberg

hendberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lägger den här

Plissken, Arv, Patrik Rosenlöv och 7 andra gillar detta.
  9. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, mycket uppskattat på en lördagsmorgon

hendberg gillar detta.
  10. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snygg film!

hendberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!