Senaste nytt

Fått SAS IDB-voucher. Vart ska jag åka?

mry

Medlem
Så här ser min voucher ut:

Jo, det är väl bara ett annat betalningsmedel? Annars blir jag besviken...

Exakt en sådan där har jag löst in (även vid överbokning från CPH, fast till ARN), jag använda hela och skickade då in alla 4 av dem till SAS när jag bokade med den. Det är 25% av beloppet per sida så att säga.

Biljetten bokades i vanlig bokningsklass och den gav EB poäng samt segment precis som vanligt och överskjutande kronorna för min biljett betalde jag med mitt diners kort.
 

Palazzi

Medlem
Kanske denna påväg hem från ATH:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Skärmavbild 2013-11-16 kl. 22.02.14.png
Skärmavbild 2013-11-16 kl. 22.08.21.png
Skärmavbild 2013-11-16 kl. 22.09.27.png

210mi intjänade med SWISS; så blir totalt nästan 9.000mi :)
 

Palazzi

Medlem
Jo, det var det jag menade :) Glömde närmre förklaring.

290kr känns som ett överkomligt tillskott.

Vouchern får iofs ett restvärde på 22€, men det kanske @GOTATH kan använda vid senare tillfälle :)
 

jsn

Medlem
Är det inte så att man får ingen växel tillbaka på vouchers? Dvs om man inte når upp till fulla beloppet så blir man av med mellanskillnaden? Det är bla därför dessa vouchers kommer i fyra delmängder istf en voucher som innehåller fulla beloppet.
 

Palazzi

Medlem
Det visste jag inte.... Aldrig fått en voucher (endast poäng eller pengar insatta på konto).

Värdet blir ju rätt poängmässigt iaf, men det är klart att det procentuellt är nyttigare vid en bokning som överstiger beloppet. Utnyttjandegraden på 93% är väl ändå ok :)
 

FT99

Medlem
Man kan även växla vouchers till cash, då är det 50% av värdet. Jag och familjen fick IDB från Malta, enligt EU261 är det €400 cash kompensation men voucher-värdet var €800. Vi var 3 pers, så €2400 i vouchers blev det (eller €1200 cash)
 

agehall

Medlem
Näe, kan man verkligen växla in dem!? Du kan få välja om du vill ha cash eller voucher, men när du gjort detta val är du fast med det vad jag vet. Annars skulle ju alla ta vouchers och sedan växla dem till cash om de inte lyckas använda dem.
 
Toppen