Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Skogi

Medlem
Kundtjänst skriver i sitt senaste mejl till mig att 29:- varit en felskrivning ifrån deras sida. Hur dålig blir dealen med 49:- Är det fortfarande värt?
 
Kundtjänst skriver i sitt senaste mejl till mig att 29:- varit en felskrivning ifrån deras sida. Hur dålig blir dealen med 49:- Är det fortfarande värt?
Beror lite på din elförbrukning. Men rent avtalsmässigt så är det 600kr för 1 år som man skulle kunna slippa. Nu finns de ju dock inga grymma Avis deals längre så har du ingen jättehög förbrukning är de fortfarande ett rätt bra värde på poängen.
 

M.K

Medlem
4,52 öre per poäng. Problemet är bara att man utöver inköpspris ständigt blir erbjuden rabatter av andra leverantörer. Det måste räknas på, men jag hoppas fortsatt på 29:- priset.
 

Canadien

Medlem
4,52 öre per poäng. Problemet är bara att man utöver inköpspris ständigt blir erbjuden rabatter av andra leverantörer. Det måste räknas på, men jag hoppas fortsatt på 29:- priset.
Fast då räknar du med 0kWh förbrukning. Varje kWh kostar sedan ca 10-15 öre mer med detta avtal Så på en normal-1:a blir det en tvåhundring SEK eller så extra per år.
 

M.K

Medlem
Ja exakt det jag menade @Canadien men utvecklade inte resonemanget. På nuvarande abbonemang har jag en rabatt utöver inköpspris per kWh.

Med 29:- per månad byter jag alltså, annars inte, då jag har bra med eb poäng på kontot för tillfället och redan sitter med ett förmånligt avtal. 6 öre i rabatt per kWh på inköpspriset och 0:- i avgift.

Någon kväll borde 29:- dyka upp tycker jag från dator/mobil/safari/opera/icognito. :rolleyes:
 

EUflyer

Medlem
Nu var jag själv dum nog att inte ta erbjudandet när det var 29kr/mån. Nu är priset 49kr/mån som flera andra skrivit. Kollade med fortum och det var en felskrivning enligt någon från kundservice. Ni som tecknade har ni fått en bekräftelse på en månadsavgift på 29kr eller blev det 49kr/mån?

Någon som lyckats förhandla till sig 29kr/mån? :)
 

backfire

Medlem
Jämförde på elskling och vad jag kan se så kostar 9000kWh ca 4038:-/år på elskling mot 5796:-/år med fortum med sas-dealen. En extrakostnad på 1758:-. Då man får 13000 poäng blir det 13,52 öre/poäng.
Detta är inklusive 49:- månadsavgift för Fortum. Får se om jag hoppar på detta framöver då jag har bundet avtal fram till 31/3-2020.
 

Big Birger

Medlem
Jag synar även den. Om man läser villkoren för abonnemanget så är det tydligt att det är 12 månader bindningstid, med 2 månaders uppsägningstid.

AVTAL OM RÖRLIGT RENT ELPRIS EUROBONUS
Avtalet har en bindningstid på 12 månader efter leveransstart och gäller därefter tills vidare och med en ömsesidig uppsägningstid på två månader räknat från uppsägningsdagen.
Avtalet innebär att elpriset fastställs för en kalendermånad i taget. Det pris som används för prissättning utgörs av Fortum Markets AB:s inköpspris för el under aktuell kalendermånad och i aktuellt elområde, justerat för leveransrelaterade kostnader och avgifter till Svenska kraftnät (vilka varierar beroende på kundens förbrukning). För timavräknad uttagspunkt är inköpspriset ett medeltal av entimmespriserna (som viktats mot kundens uppmätta faktiska timförbrukning). Till elpriset tillkommer fast pris för elcertifikat, elhandlarens fasta månadsavgift samt lagstadgade skatter såsom mervärdesskatt. Fortum Markets AB ansvarar inte för ändringar i SAS Eurobonusprogrammet.

https://www.fortum.se/sites/g/files.../sarskilda_villkor_elhandel_b2c_190924-sv.pdf
Nu tillbaka i Sverige, och har pratat med Fortum. Först var kundtjänst inne på att det var bundet i 12 månader, och att det är 13 000 poäng första året. Men efter att ha pratat med "supervisor" kom hon tillbaka i luren och bekräftade att dealen på Arlanda som jag signade är:
- 13 000 poäng direkt när man börjar använda avtalet
- 250 poäng/månad
- Rörligt elpris "till inköpspris"
- 89 kr/månad
- 0 månaders bindningstid
- 2 månaders uppsägningstid
- Första månaden gratis "miljö"-något... Kostar 49 kr/månad och kan sägas upp utan bindningstid.

Fick även detta bekräftat via sms från kundtjänst:
Foto 2019-10-14 12 08 42.jpg


Så därmed är det en ganska sweet deal, eftersom det inte är bundet i 12 månader. :)
 

char

Medlem
Bestämde mig för att hoppa på trots 49 kr. Men jag kommer inte vidare när jag klickar på Teckna avtal. Händer ingenting när jag klickar på knappen (har testat både IE och Firefox). Någon annan som varit med om samma?

upload_2019-10-14_12-20-0.png
 

Canadien

Medlem
Jämförde på elskling och vad jag kan se så kostar 9000kWh ca 4038:-/år på elskling mot 5796:-/år med fortum med sas-dealen. En extrakostnad på 1758:-. Då man får 13000 poäng blir det 13,52 öre/poäng.
Detta är inklusive 49:- månadsavgift för Fortum. Får se om jag hoppar på detta framöver då jag har bundet avtal fram till 31/3-2020.

Jag hade inte tagit erbjudandet med den elkonsumtionen, smärtgränsen för mig går vid 10 öre.
 
Toppen