Senaste nytt

Få 50.000 Club Carlson poäng för en natt på Park Plaza

maba

Medlem
Jag har en fundering, jag är anmäld till denna kampanj men kommer inte ha möjlighet att bo på ett Park Plaza inom kampanjens giltighetstid så min fundering är- vad händer om jag bokar billigaste möjliga PP någonstans i världen, betalar för det men dyker inte upp, får jag fortfarande poängen eller inte?
 

tourist

Medlem
Jag har en fundering, jag är anmäld till denna kampanj men kommer inte ha möjlighet att bo på ett Park Plaza inom kampanjens giltighetstid så min fundering är- vad händer om jag bokar billigaste möjliga PP någonstans i världen, betalar för det men dyker inte upp, får jag fortfarande poängen eller inte?

Inte. Om inte hotellet gör ett misstag på något sätt.
 

Glenn E

Medlem
Och jag har fått in 54000 poäng för en natt på Park Plaza i Trier, Tyskland.
Efter totalt 6 nätter på Radisson hotell i år har jag 140000 club carlsson poäng.
Det räcker till nästan 24000 airmiles som jag tror att jag ska överföra till någon flygbolag.
Verkligen inget dåligt snitt.
Har någon förresten ett tips på vilket flygbonusprogram som 24000 airmiles har störst värde?
Man kan välja mellan:
Aeromexico, Aeroplan, Air Berlin, Air China, Air Canada, American Airlines, Asiana, British Airways, Cathay Pacific, Continental, Czech, Delta,
Emirates, Ethihad, Frontier, Gulfair, Icelandair, Japan Airlines, Jet Airways, KLM Air France, Lan Chile, Lufthansa, SAS, United och US Air
 

Dr. Miles

Expert
Och jag har fått in 54000 poäng för en natt på Park Plaza i Trier, Tyskland.
Efter totalt 6 nätter på Radisson hotell i år har jag 140000 club carlsson poäng.
Det räcker till nästan 24000 airmiles som jag tror att jag ska överföra till någon flygbolag.
Verkligen inget dåligt snitt.
Har någon förresten ett tips på vilket flygbonusprogram som 24000 airmiles har störst värde?
Man kan välja mellan:
Aeromexico, Aeroplan, Air Berlin, Air China, Air Canada, American Airlines, Asiana, British Airways, Cathay Pacific, Continental, Czech, Delta,
Emirates, Ethihad, Frontier, Gulfair, Icelandair, Japan Airlines, Jet Airways, KLM Air France, Lan Chile, Lufthansa, SAS, United och US Air

med 25.000 UA miles kan man flyga mellan Sydostasien och Söderhavet i Business class one way.
Screenshot20120825_1.jpg

Mer info kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/star-al...ness-class-20-000-united-miles-per-enkel.html
 

tourist

Medlem
Ja, väldigt lukrativ och trevlig kampanj från Carlson!

Har någon förresten ett tips på vilket flygbonusprogram som 24000 airmiles har störst värde?
Man kan välja mellan:
Aeromexico, Aeroplan, Air Berlin, Air China, Air Canada, American Airlines, Asiana, British Airways, Cathay Pacific, Continental, Czech, Delta,
Emirates, Ethihad, Frontier, Gulfair, Icelandair, Japan Airlines, Jet Airways, KLM Air France, Lan Chile, Lufthansa, SAS, United och US Air

Det bolag där du har 76000 miles sedan tidigare? ;)

(SAS ger dock "bara" 7:1 oavsett hur många poäng du för över.)
 

Glenn E

Medlem
Nu är jag uppe i 173000 SAS EB poäng.
Den hägrande första klass resan med Star Allience närmar sig.:cool:
Kreditkorten går varma.
Kommer att nå EBG igen iår men det är inte så dumt att ha lite poäng som man kan köpa enkel resor för.
 

henrik l

Medlem
Och jag har fått in 54000 poäng för en natt på Park Plaza i Trier, Tyskland.
Efter totalt 6 nätter på Radisson hotell i år har jag 140000 club carlsson poäng.
Det räcker till nästan 24000 airmiles som jag tror att jag ska överföra till någon flygbolag.
Verkligen inget dåligt snitt.
Har någon förresten ett tips på vilket flygbonusprogram som 24000 airmiles har störst värde?
Man kan välja mellan:
Aeromexico, Aeroplan, Air Berlin, Air China, Air Canada, American Airlines, Asiana, British Airways, Cathay Pacific, Continental, Czech, Delta,
Emirates, Ethihad, Frontier, Gulfair, Icelandair, Japan Airlines, Jet Airways, KLM Air France, Lan Chile, Lufthansa, SAS, United och US Air

Kom ihåg att växla in i block om 100 000 p, då får du 18 000 miles (om du undviker SAS). Sedan är det väl en smaksak var man väljer att lägga dem, dvs man får köra dem till det program där man kommer att ha mest nytta av dem. Personligen skulle jag nog inte växla in förrän jag vet vad jag vill göra med poängen.
 

henrik l

Medlem
Personligen skulle jag nog inte växla in förrän jag vet vad jag vill göra med poängen.

Citerar mig själv:eek: Planerar så småningom att växla in 200 000 p till AAdwantage, ger 36 000 miles. Efter min rensning av AAdwantage (F+C med CX Asien T&R) har jag kvar dryga 4000 miles. Växlar jag in motsvarande 36 000 miles, har jag 40 000 miles som ger en enkel i F Europa - Mellanöstern och Indisk subkontinent = jag är ute efter LHR-AUH med Etihad i F. Men det blir nog först nästa höst då man vet hur AA kommer ut ur Kapitel 11 historien.

Detta är väl en av fördelarna jag kan se med att låta poängen vila hos hotellkedjan till man väl behöver dem för en resa, dvs en form av "risk management":) Rätta mig om jag har fel, men jag jag kan inte peka ut någon hotellkedja som gått i kk, men vad gäller flygbolag känner vi ju alla till ett gäng:)
 
Toppen