Senaste nytt

Färöarna, destinationen på min första awardresa

mano81

Medlem
Jag har nu bokat resa till påsk mycket tack vare dessa fantastiska bilder :) Klarar man sig på en liten bil eller behöver man en lite större fyrhjulsdriven bil för att kunna utforska allt?
 

chazzie

Medlem
Jag har nu bokat resa till påsk mycket tack vare dessa fantastiska bilder :) Klarar man sig på en liten bil eller behöver man en lite större fyrhjulsdriven bil för att kunna utforska allt?

Satsa på en liten bil, det är mer praktiskt för att åka på de små och smala vägarna, generellt håller vägarna bra standard, när du kommer till vägs ände är det ändå apostlahästarna som gäller och bilen ställs på parkeringen. Ta inte större bil än du/ni behöver för antalet människor och väskor.
 

Tonton

Medlem
Jag har nu bokat resa till påsk mycket tack vare dessa fantastiska bilder :) Klarar man sig på en liten bil eller behöver man en lite större fyrhjulsdriven bil för att kunna utforska allt?
Liten bil räcker - även om du får jobba en del med de lägre växlarna ibland :)

Detta var min pärla som verkligen tog mig överallt på Färöarna.

ab22b6cc0bbb6f775dd7c4b3a57d3686.jpg
 
Instämmer, mindre bil är att föredra (tyvärr blir det oftast kombinerat med liten motor så förbered dig , som sagt, för låga växlar).
Jag bokade genom Sixt och grupp IDMR, Nissan Qashqai eller liknande, för jag tänkte att fyrhjulsdrift behövs. Fick en Nissan Pulsar och den skulle jag säga var precis på gränsen för stor, glad jag inte fick en qashqai.
 
Last edited:
Toppen