Senaste nytt

Extra lång immigration i San Francisco (SFO)

Returning ESTA är när du kommer tillbaka till USA andra eller fler gånger med samma ESTA, ett kryss får man om det är något som inte stämmer med pass, flyg nummer address eller något annat som man vill kontrollera manuellt, då får man kryss och får då oftast stå i en längre kö för manuell check.

Detta när man använder automaterna som nu finns på de flesta flygplatser i USA

Jag kom till SFO för ett par veckor sedan med ett nytt ESTA. Alla fick gå till automaterna, och efter dem kom man till en kö för manuell kontroll. Om jag hade varit på returning ESTA, hade jag sluppit en manuell kontroll efter automaterna då?

Jag fick för övrigt ett stort kryss över mina uppgifter på den lilla lappen automaten spottade ur sig. Verkade inte göra någon skillnad. Det var ingen som kollade på den och dirigerade mig till kön, utan den tittades först på av den manuella agenten.

Jag ska åka dit igen snart, men kommer då vara på returning ESTA. Ska jag försöka hitta en annan väg då än att gå till automaterna?
 
Jag kom till SFO för ett par veckor sedan med ett nytt ESTA. Alla fick gå till automaterna, och efter dem kom man till en kö för manuell kontroll. Om jag hade varit på returning ESTA, hade jag sluppit en manuell kontroll efter automaterna då?

Jag fick för övrigt ett stort kryss över mina uppgifter på den lilla lappen automaten spottade ur sig. Verkade inte göra någon skillnad. Det var ingen som kollade på den och dirigerade mig till kön, utan den tittades först på av den manuella agenten.

Jag ska åka dit igen snart, men kommer då vara på returning ESTA. Ska jag försöka hitta en annan väg då än att gå till automaterna?

Jag kom dit för ett par dagar sen med returning ESTA. Gick till automaterna, fick min lapp(utan kryss) och blev tillsagd att gå till vanliga kön för manuell kontroll. Kan säkert ha varit så för det var väldigt lite kö
 

nissefalk

Medlem
Jag kom dit för ett par dagar sen med returning ESTA. Gick till automaterna, fick min lapp(utan kryss) och blev tillsagd att gå till vanliga kön för manuell kontroll. Kan säkert ha varit så för det var väldigt lite kö

Nu var det ett tag sedan jag fick ett kryss, men, i Los Angeles, LAX, har jag varit med om att få separat väldigt snabb kö men också att få gå till den vanliga kön som tog väldigt mycket längre tid.

Med kryss får man dock alltid ta den längre kön för lite extra koll.
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT (gäller MIA).
Hela familjen hade returning ESTA och efter ”maskinen” (och inget kryss) fick vi gå i en separat kö där en konstapel kollade pass och ”maskin-lapp”. Har aldrig haft en så smidig/snabb immigration-upplevelse någonsin. :)
 
Toppen