Senaste nytt

Explosion på Istanbul flygplats Turkiet

Agö

Medlem
Senaste siffran är 41 döda och 239 skadade.

Karta från BBC.

upload_2016-6-29_13-30-30.png
 

thsred

Medlem
Turkish Airlines hemsida kan man nu se följande rörande ombokning och avbokning:

Ticket changes, refunds and cancelations after Istanbul incident
Dear Passengers,

Due to the incident that has taken place at Ataturk International Airport on 28 June 2016, passengers who have bookings on the flights from/to Istanbul Ataturk Airport between 28 Jun - 05 Jul 2016, provided that they submit their request until 31 Jul 2016:

1) All rebooking and rerouting will be made without any charge.
2) Refund requests:
a) Unused tickets: Refund will be made without any charge; or
b) For partially used tickets, when planned trip is not complete; the remaining flights will be refunded without any charge.

3) Extension of ticket validity:

Validity of ticket can be extended until 31 Jul 2016 (included) without any fare difference or charge.
We kindly ask our passengers to check the latest information about their flights before their trip on our web site or call center. (90 212 444 0 849)
Regards

Turkish Airlines

Tycker det är lite intressant att de kallar det för incident...
 

Juraj

Medlem
Var på Ataturk igår, märkte absolut inga poliser/militärer airside. Kändes lite obekvämt vid dem där två torgen precis efter respektive säkerhetskontroll.
 

Smuffe

Medlem
Jag var där exakt 7 dagar tidigare på väg till Manila...
Kom till Istanbul med morgonflighten vid 12-tiden.
Spenderade någon timme i CIP innan jag och kollegan tog oss in till stan och tog en promenad.
Sjukt trevliga människor och en och annan restaurangägare som erbjöd oss att komma in och sitta. De hade även iskall öl om vi var sugna.
"Men det är ju Ramadan..?!"
"Yes, but in this place I am the boss."

Utöver att servicekänslan hos Ataturk's och Turkish Airlines personal inte når upp till några direkta höjder så är det hyggligt smidigt efter ett par besök och jag och kollegan (som inte har status någonstans) fick även komma komma in till loungen genom lounge-fast-track till CIP.

Så det kändes väldigt overkligt att se nyheterna om dådet en vecka senare...

Tankarna kom tillbaka efter att ha läst om attentatet i Nice.

Var ni än är och befinner er... Vad ni än har för er... Ta hand om er...
 
Toppen