Explosion på Istanbul flygplats Turkiet

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jakob Österberg, 28 Juni 2016.

1. Juraj

Juraj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inget läge för en "tävling" men jag har en om 5 dagar. Om ryktena är sanna - om angriparna inte tagit sig igenom första säkerhetskontrollen, dvs. om de inte lyckades ta sig in i själva terminalbyggnaden så lär skadorna inte vara för omfattande.

Mina tankar till dem skadade.

2. Som några påpekade i Brysselattentat-tråden, oavsett hur bra säkerhetskontroll man än har på flygplatsen, flyttar man bara föremålet / offren till någon annanstans.

Flyget -> Terminal -> utanför terminal

Smuffe, agehall och Abbs gillar detta.
  3. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rapporteras nu om 28 döda och 60 skadade :/
    Djupt tragiskt

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är oftast rationell när det kommer till riskanalys vid resor men har börjat noja mig lite inför höstens konferens i Istanbul. Klart är att jag inte kommer njuta lika avslappnat som sist jag var där, 2014.

Hoppas ingen från BC var i närheten och att siffrorna från dagens attack inte förändras något mer.

6. är Jonas C på IST? Vilka kan vara drabbade? :/

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jonas C är i Saigon, Vietnam

Last edited: 29 Juni 2016
    Jonas C, Jakob Österberg, Avgeek och 1 annan gillar detta.
  8. Aurora

Aurora Guest

Oppmot 60 døde, og oppmot 150 skadede - i følge sprikende informasjon fra diverse nyhetskilder.

Just as expected. Virkelig ubehagelig og traurig.

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger tack och lov så sällan via Istanbul. Håller mig borta därifrån sedan i mars.

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkish Airlines hemsida kan man nu se följande rörande ombokning och avbokning:

Ticket changes, refunds and cancelations after Istanbul incident
    Dear Passengers,

Due to the incident that has taken place at Ataturk International Airport on 28 June 2016, passengers who have bookings on the flights from/to Istanbul Ataturk Airport between 28 Jun - 05 Jul 2016, provided that they submit their request until 31 Jul 2016:

1) All rebooking and rerouting will be made without any charge.
    2) Refund requests:
    a) Unused tickets: Refund will be made without any charge; or
    b) For partially used tickets, when planned trip is not complete; the remaining flights will be refunded without any charge.

3) Extension of ticket validity:

Validity of ticket can be extended until 31 Jul 2016 (included) without any fare difference or charge.
    We kindly ask our passengers to check the latest information about their flights before their trip on our web site or call center. (90 212 444 0 849)
    Regards

Turkish Airlines

Smuffe, jerixon och pep gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!