ExpertFlyer for dummies

Diskussion i 'Övrigt' startad av sthlm-traveler, 23 Maj 2011.

  1. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jo fast hur många biljetter de vill sälja för cash säger inget om hur många de vill ge ut som awards.
     
    Berglund gillar detta.
  2. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
    Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
    Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
    2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats
     
  3. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Eller så satte du alerten på fel datum/sträcka/flight. Men visst kan det finnas någon bugg i EF som triggade ett mail. Hur många minuter från att du fick mailet kollade du inventoryt på EF?
     
  4. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Första gången ca 5 min senare, sedan on off hela dagen igår.
    Sträcka och datum är ok, jag kontrollerade (det syns ockdå i de screenshot jag lade in här i tråden igår).

    Jaja, ingen fara på taket, finns tid kvar och än så länge ser iaf inga fler platser tagna ut.
     
    Canadien gillar detta.
  5. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om alerten har triggat så får du nog lägga in en ny alert. Tror inte de larmar mer än en gång.
     
  6. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp. Lade in en ny direkt. Tack.
     
  7. mha321

    mha321 Medlem

    3. Det lades ut av misstag och drogs direkt tillbaks av flygbolaget. Inte alls otroligt scenario tror jag.

    Och på 1 - nej det är inte alls säkert att det ändras. Man kan boka utan att välja plats, och de kan fortsatt vara intresserade av att sälja lika många platser som innan. Det senare lite mindre sannolikt I first än i economy, men också absolut möjligt.
     
    squeezen, Dr. Miles och palmen gillar detta.
  8. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick flight alert idag 7:31, snacka om hån att man ska hållas till mån kl 09:00...
     
    Canadien gillar detta.
  9. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    De där alertsen kommer inte I realtid har jag märkt. Jag kan se Lufthansa F-platser på t ex Miles and More eller United innan det plingar till från expertflyer. Ibland många timmar innan. Det är väl helt enkelt så att expertflyer gör ett antal sökningar per dygn antar jag.
     
    Berglund och MrDollar gillar detta.
  10. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Antar det, oavsett fanns inget igår så får vänta.... och hoppas
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×