Senaste nytt

Executive Lounge på Radisson Scandinavia Göteborg

Berglund

Medlem
Bara Business Class rum, jag har blivit först uppgraderad för att sen be om att bli nedgraderad till BC rum. Men har vi tur kommer det ingå för Platinum i framtiden.
Jag fick svit häromveckan och då helt sonika ingen lounge. Bad att få byta ned till Business Class rum och det gick bra, de glömde att omprogrammera min rumsnyckel till att också öppna loungen men efter en extra tur förbi receptionen löste sig även det. Trevlig lounge och än så länge väldigt glest befoklad.
 

Jonas F

Medlem
Jag fick svit häromveckan och då helt sonika ingen lounge. Bad att få byta ned till Business Class rum och det gick bra, de glömde att omprogrammera min rumsnyckel till att också öppna loungen men efter en extra tur förbi receptionen löste sig även det. Trevlig lounge och än så länge väldigt glest befoklad.

Just det här känns ju väldigt märkligt. Att man ska behöva be om nedgradering för att få tillgång till lounge? Finns samma fenomen på något annat hotell i världen?
 

Hachans

Medlem
Just det här känns ju väldigt märkligt. Att man ska behöva be om nedgradering för att få tillgång till lounge? Finns samma fenomen på något annat hotell i världen?

Det rimmar ganska bra med den servicenivå jag brukade uppleva på Scandinavia innan jag bestämde mig för att inte bo där mer.
 
Sen en generaltavla de luxe av både mig och städerskan, när jag skulle käka frukost så lämnade jag rummet med mitt SJ årskort nedstoppad i ljusknapps kompisen. Brukar stoppa ner lämpligt kort..... När jag kom tillbaka så hade de hunnit städa, och snott mitt kort.. Hittade städerskan en bit bort, med mitt kort instoppat i det rummets ljusknapps kompis... Hon förstod typ nada engelska men fattade till slut att kortet var mitt. Klantigt av mig...

Jag är lite långsam idag, vad var det klantiga? Att du använde ditt SJ årskort för att kunna ha belysningen igång, eller att du pratade engelska med en städerska i Göteborg där jag är tämligen säker på att svenska hade fungerat bättre?
 

jonten

Medlem
Jag är lite långsam idag, vad var det klantiga? Att du använde ditt SJ årskort för att kunna ha belysningen igång, eller att du pratade engelska med en städerska i Göteborg där jag är tämligen säker på att svenska hade fungerat bättre?
Hej Lars, ja ibland så är jag inte tydlig nog. Det är ju inte helt kosher att peta in ett kort och lämna rummet, och det händer att de då tar med sig kortet så att de sparar strömmen som det är tänkt. Nu tänkte jag att jag hinner käka frukost innan de städar rummet och lämnar då kortet i. 30 min senare så är rummet städat och kortet borta, och då jävligt dumt att ha tagit ett viktigt kort. Sen så provade jag förstås svenska först med städerskan, gick inte bra, då jag växlade över till engelska.
 

Nikje

Medlem
Någon som bott fredag/lördag och besökt loungen? Är det fortfarande 18-20 som gäller?

Funderar på Executive-rum när det är Summerburst men är det samma tider för fikat är det inte aktuellt..:cool:
 

Resenären

Medlem
fortfarande 18-20 som gäller?
9 till 21 är lounge öppen. Dock 18-20 när det serveras.
Ensamma här nu 10:30.
IMG_20200120_102403582.jpg
 

Olle K

Medlem
Jag bokade Executive rummet 26-27 dec för jag ville jag passa på medan jag fortfarande är Radisson guld medlem. För säkerhets skulle mailade jag dem några dagar innan för att fråga om loungen var öppen som vanligt pga julen. Fick till svar att den var det. För annars hade jag skjutit upp besöket.

Så checkade in, fick veta att vi blivit uppgraderade till junior svit (en mindre variant än vi fått tidigare) men att vi har kvar tillgången till loungen. Men när jag skulle gå in i loungen var nyckeln dit inte aktiverad. Fick gå tillbaka till receptionen och få den aktiverad. I loungen var utbudet ganska magert dagtid med en tom chipsskål, mandariner och pepparkakor plus lite varm och kall dryck. På kvällen gick vi till loungen som var tom på mat och alkohol. Så vi gick ner till receptionen och frågade. En som pratade engelska förklarade att pga julen serverades inget på kvällen...Vi förklarade då vårt missnöje och sen sa han att vi kunde gå till baren och få något. Vi frågade då vad och det slutade med att vi fick ta vilken mat vi ville och någon dryck till. Så vi tog 3 portioner mat med varsin dryck till (var 2 vuxna och ett barn).
 
Toppen