Senaste nytt

ex-Helsingfors BC.se grupp Mileage Run (Star Alliance)

niksal

Medlem
Ja, som sagt är jag mycket intresserad av att delta i en MR från Helsingfors. Möjligen kunde jag tänka mig även OW, men *A är nog definitivt mitt första alternativ. Gärna efter 1.7 för då börjar ny kvalperiod för mig. Men vem hänger med?

Jag har snabbt kollat på rutter och jag tror det blir med LH via något någonstans om det är vanlig tur-retur som gäller. De går för en 700-800e. LX har något via ARN (2 stops) men de är ganska ofta med dyrare returer.

Men jag är ingen expert i att hitta bra priser, så hoppas vi får fler med, och någon som har bättre insyn i flygpris-världen!
 

niksal

Medlem
Om någon behöver segment så hittade jag en HEL-CPH-GOT-CPH-ARN-HEL med SK/KF i slutet av juli (fre-sön) för 290€. 5 segment och 2500 poängs intjäning (+EBG bonus). 2 nätter borta (GOT och ARN). Bara som ett exempel på något kul som man kunde hitta på, och kunde kanske passa ihop med att träffa BC vänner både i Göteborg och Stockholm?
 

niksal

Medlem
I BC.se anda har jag ett mycket konkret förslag som är bra både för EB-medlemmar och även för Club Carlson medlemmar.

27.7 HEL-CPH-ATH (landar 13.05)
28.7 ATH-CPH-ARN (landar 19.20)
29.7 ARN-HEL

Economy Extra med SK/KF (gratis dryck i äkta finsk anda...), 654€ (hittat på Ebookers.fi). Om jag räknat rätt så blir det 8250 EB poäng + eventuell statusbonus. Som EBG borde det bli över 10k!

Radisson Blu i ATH är 70,40€ natten, och i Stockholm t.ex. Royal Viking 1095 SEK dvs 122€.

Tidtabellerna ger en hel eftermiddag & kväll i ATH och en kväll i Stockholm.
 

niksal

Medlem
Tänkte göra ett nytt försök på detta. Någon som är sugen på en eurobonus mr, gärna kombinera med club carlson stays? 2-4.11 t.ex.?
 
Toppen