Senaste nytt

Eventyr lounge på Kastrup

Några nybörjarfrågor om PP-lounger på Kastrup (bara använt Vinga på GOT).

1. Kan man testa alla tre lounger eller blir man debiterad efter första?
2. Vilken är forumets favorit?
3. På Vinga får man ta med gäst även om det inte står så på appen längre - är det samma på PP-loungerna på Kastrup?

Tack på förhand!
Har du högsta valören av PP (som man får via AMEX Platinum) så kan du testa så många lounger du vill utan att du blir debiterad extra. Skulle säga Eventyr är favoriten. Ja, du får ta med dig en gäst.
 

Sir Lemon

Medlem
3 frågor:
1. Har de även ngt starkare än vin?
2. Den mat de serverar, är det varm mat?
3. Flyger Cph-Ham resp Cph-Arn, kommer jag in i Non-Schengen (eventyr) då?
 

AndersSt

Medlem
Jag blev nekad, för första gången, att gå igenom passkontrollen för att besöka Eventyrloungen, med ett boarding pass till Berlin.

Detta måste vara ett undantag, en enskild passkontrollant som tolkat regelverket på sitt sätt?

Hittar ingen information om att det skulle krävas boarding pass för resa till non-Schengen för att passera passkontrollen. Jag har själv gjort detta många gånger på flera olika flygplatser utan problem (inkl CPH).
 

pep

Medlem
Detta måste vara ett undantag, en enskild passkontrollant som tolkat regelverket på sitt sätt? Hittar ingen information om att det skulle krävas boarding pass för resa till non-Schengen för att passera passkontrollen. Jag har själv gjort detta många gånger på flera olika flygplatser utan problem (inkl CPH).
De spoerger ofte hvor man er paa vej hen, men vil normalt ikke se BP. Saa man kan jo lyve lidt og blot sige Doha eller London eller hvad der nu afgaar uden for Schengen i de naeste timer...?
 

Sir Lemon

Medlem
De spoerger ofte hvor man er paa vej hen, men vil normalt ikke se BP. Saa man kan jo lyve lidt og blot sige Doha eller London eller hvad der nu afgaar uden for Schengen i de naeste timer...?
Det där är litet vanskligt, tänker jag. Om de frågar efter Boarding Pass så är det ju grund att säga att man ljugit. Och det ska man inte göra för myndighetsrepresentanter.
 
Toppen