Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

011430121

Medlem
Tycker att de skall öka till 3 toaletter i C för passagerarna.
Borde det inte vara en toalett för Pluskabinen.
Det är kanske är en skit sak som kostar för mycket utrymme.
 

varva77

Medlem
Har absolut respekt för att någon värderar saker som kabintryck och luftfuktighet mer än möjligheten för två som reser tillsammans att sitta utan extra sällskap precis bredvid, men för egen del väger inte det över. Har aldrig känt nåt problem med luften ombord i 330/340.
Håller med. Nu har jag inte flugit varken 350 eller 787 överdrivet många ggr men jag måste säga att jag hittills inte märkt någon som helst skillnad gällande något. Skall bli intressant att se om man ändrar sig när det blir mer frekvent men än så länge ser jag det som mer eller mindre trams gällande snacket om luftfuktighet, ljussättning, ljud, kabintryck osv. Skulle vara intressant att göra ett blindtest eller ”sockerpilltest” och se resultatet... De kör väl fö den pitchen på A320 Neo och efter ivf tvåsiffrigt antal flygningar är det samma sak där.
Kabin, skick och stoltyp kommer hästlängder före plantyp (så länge man pratar samma storlek) för mig. Ett litet undantag tycker jag är 380 som jag upplevt relativt tyst.
 

lucasd

Medlem
Tycker att de skall öka till 3 toaletter i C för passagerarna.
Borde det inte vara en toalett för Pluskabinen.
Det är kanske är en skit sak som kostar för mycket utrymme.

Det blir väl fler toaletter bak. 350n har väl som standard en på varje sida vid bakre köket som jag förstått. Så blir ju ytterligare en. Tyvärr ingen extra för C, det handlar väl mest om utrymmet..

Håller med. Nu har jag inte flugit varken 350 eller 787 överdrivet många ggr men jag måste säga att jag hittills inte märkt någon som helst skillnad gällande något. Skall bli intressant att se om man ändrar sig när det blir mer frekvent men än så länge ser jag det som mer eller mindre trams gällande snacket om luftfuktighet, ljussättning, ljud, kabintryck osv. Skulle vara intressant att göra ett blindtest eller ”sockerpilltest” och se resultatet... De kör väl fö den pitchen på A320 Neo och efter ivf tvåsiffrigt antal flygningar är det samma sak där.
Kabin, skick och stoltyp kommer hästlängder före plantyp (så länge man pratar samma storlek) för mig. Ett litet undantag tycker jag är 380 som jag upplevt relativt tyst.

320Neo är väl bara tystare? Aldrig hört något om att det skulle vara skillnad på luftfuktigheten där.

Det finns en skillnad mellan exempelvis 330/350, den är ju dock inte så påtaglig. Man måste haft liknande förutsättningar (stol, flygtid osv) för att kunna jämföra. Jag upplever dock att jag mår bättre av att flyga länge i en 350 i jämförelse med en 340. Har framförallt märkts med Lufthansa till Chicago. Men säg att man åker i Business i 340 och Economy i 350, så är det ju väldigt svårt att få en bra bild av det.
 
Antar att Simon är inbjuden till pressträffen som kommer att hållas när första A350;n landar på Kastrup. No big deal. Ser fram emot Simply Aviation-filmen från det!
 

Agö

Medlem
Antar att Simon är inbjuden till pressträffen som kommer att hållas när första A350;n landar på Kastrup. No big deal. Ser fram emot Simply Aviation-filmen från det!
Det är säkert detta.

"En udvalgt skare af skandinaviske journalister fik tirsdag mulighed for at kigge nærmere på flyet, der ventes leveret senere i november og præsenteres i Københavns Lufthavn ved et stort arrangement den 9. december."

I nærkontakt med Ingegerd Viking - CHECK-IN.dk
 
Men nu är ju du lika hemlig. Varför detta tramsande om att hålla det så hemligt. Det är ju inte direkt ett ny flygplansmodell i dagens läge.

LIVE rapport på Instagram kommer bland annat göras!
Lär väl även göra någon tråd här.

Det är säkert detta.

"En udvalgt skare af skandinaviske journalister fik tirsdag mulighed for at kigge nærmere på flyet, der ventes leveret senere i november og præsenteres i Københavns Lufthavn ved et stort arrangement den 9. december."

I nærkontakt med Ingegerd Viking - CHECK-IN.dk

Jupp! Det stämmer! Dock skulle pressträffen vara på eftermiddagen, jag fick en 09:00 tid :)
 

Tobbe.O

Medlem
A350 nummer tre till SAS är nu ihopsatt! :)

Screenshot_20191110-073529.png
 
Toppen