Ser exakt ut som idag.A350-900 SAS biz, verkar utöka biz och minska plus.
Visa bifogad bild 99500
Jo, för A340 iaf. Blir spännande o se vad de har gjort och om de har gjort några större förändingar i Biz-kabinenSer exakt ut som idag.
Om det är sant är det en riktig försämring. I dag är ju stolarna i Plus bredare än i Go, men ska det alltså bli samma bredd på stolarna i Plus som i Go, bara det att det är större pitch i Plus jämfört med Go?
För de som inte reser i business, dvs. merparten av passagerarna, har jag svårt att se att 350 blir någon förbättring. Det viktiga för de flesta är nog hur konfigurationen är (3-3-3 är klart sämre än 2-4-2 som det är på 330/340) och hur breda sätena är (idag är ju sätena bredare i Plus än i Go). Att det är plan som är något tystare med finare ljussättning väger lätt mot att ett sällskap på två (som reser i Go, vilket merparten av alla gör) ska få en tredje gök bredvid sig.
Layout i all klasser är ju känd sedan länge. Dvs 1-2-1, 2-4-2, 3-3-3. Antal stolar / klass är ju också känt. Vi som har bokningar på 350n kan ju också se detta eller om man vill titta i Expert flyer ellerr annat tool.
Det som är intressant är väl framförallt:
OM stolarna i Plus och Go är lika breda (vilket någon gav uttryck för, men visst jag kan ha missförstått det) blir mittgångarna i Plus lite bredare än i Go om Plus är 2-4-2 och Go 3-3-3. Inte direkt rocket science.Du missuppfattar det mesta. Om Plus är 2-4-2 och Go är 3-3-3, hur kan Plus och Go vara lika brett?
OM stolarna i Plus och Go är lika breda (vilket någon gav uttryck för) blir mittgångarna i Plus lite bredare än i Go om Plus är 2-4-2 och Go 3-3-3. Inte direkt rocket science.
8 säten (2-4-2) bör ju kunna vara bredare än 9 (3-3-3). Planet är 32,3 cm bredare invändigt så lite skillnad kommer det ju bli.
Sen tycker jag att den största skillnaden är att kabintryck och luftfuktighet är annorlunda mot dagens A330/340 vilket gör även en resa i ekonomi mer uthärdlig. Tysthet, ljussättning och större fönster är mer småbonusar.
Har absolut respekt för att någon värderar saker som kabintryck och luftfuktighet mer än möjligheten för två som reser tillsammans att sitta utan extra sällskap precis bredvid, men för egen del väger inte det över. Har aldrig känt nåt problem med luften ombord i 330/340.Sen tycker jag att den största skillnaden är att kabintryck och luftfuktighet är annorlunda mot dagens A330/340 vilket gör även en resa i ekonomi mer uthärdlig. Tysthet, ljussättning och större fönster är mer småbonusar.