Flying Finn
Medlem
Ack och suck. Det ser hotande ut att jag missar chansen att få komma med det sista nordiska MD-flyget. Dock är jag nu intresseanmäld, men det ser föga sannolikt att det blir över en plats i SAS Plus. Det skulle vara toppen att ännu en gång ha full service (okej, dock med cafémenyn, så inget ordentligt tilltugg) ombord en MD och med lounge o.s.v. För min del blir sista flyget i business med MD-81 på CPH-CDG i juni.<br />
<br />
Inte för att jag vill var en elak gröngöling gentemot de som har redan sina reservationer, men jag skulle nog ha tyckt mera om ett specialflyg eller charter t.ex. till Svalbard. Hela kabinen som business, tillräckligt lång flygtid m.fl. Dessutom så skulle alla intresserade få plats, vilket kommer inte att vara fallet nu.<br />
<br />
Jag har missat även AY:s sista MD-82, MD-11 och DC-9, så första gången blir det inte som jag är för sent ute, men lite trist när i min statistik är MD-81/82/83 även idag det flygplanet jag flugit mest med. 737 o.s.v. ligger ännu efter. Har HEL-LIS och HEL-MIR som mina längsta MD-flyg.
<br />
Inte för att jag vill var en elak gröngöling gentemot de som har redan sina reservationer, men jag skulle nog ha tyckt mera om ett specialflyg eller charter t.ex. till Svalbard. Hela kabinen som business, tillräckligt lång flygtid m.fl. Dessutom så skulle alla intresserade få plats, vilket kommer inte att vara fallet nu.<br />
<br />
Jag har missat även AY:s sista MD-82, MD-11 och DC-9, så första gången blir det inte som jag är för sent ute, men lite trist när i min statistik är MD-81/82/83 även idag det flygplanet jag flugit mest med. 737 o.s.v. ligger ännu efter. Har HEL-LIS och HEL-MIR som mina längsta MD-flyg.