Evenemang för flygintresserade?

Diskussion i 'Övrigt' startad av CeciliaS, 19 Oktober 2011.

1. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Linköping har jag besökt, rätt trevligt. Men det var nog 8-10 år sedan jag var där, så det har nog hänt en hel del sedan dess.

2. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya kalla-kriget-utställningen (med nedskjutna DC-3) i Linköping är riktigt intressant! Gripensimulatorn där är också ganska trevlig, inte lika ball som SAABs riktiga simulator, men helt OK. :)

3. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på National Naval Aviation Museum förra året i Pensacola.
    Militärt då givetvis med allt som dom flugit någonsin mer eller mindre. Samt en del NASA grejer som Skylab II command module och lite annat skoj.
    Ligger inne på Navy basen och är gratis :) (måste köra igenom checkpointen)
    National Naval Aviation Museum - Welcome Main Page

1 person likes this.
  4. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket! Museet är helt om- och tillbyggt. Den nya kalla-kriget-utställningen är fantastisk. Jag blev alldeles omtumlad av alla flashbacks till min barndom. (Minns ni "Om kriget kommer"-avdelningen i telefonkatalogen?)

5. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedär, kanske man skulle ta sig till Linköping igen. Vad jag minns så stod det några kärror utanför och sedan var det en enda stor hangar med massa flygplan (militära) och helikoptrar.

6. Murre

Murre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börjar med att framföra ett stort TACK till bjornstrom för hans utomordentliga tips om museum i tyskland :cool:

Detta tips räddade 2söndagar för mig och mina kollegor nu när vi har fastnat i Tyskland på ett längre uppdrag. Nu tillhör jag den ökande men ännu exklusiva skaran av flygnördar som har lyckas vara ombord på både concorde och tupolev 144 samt en rysk rymdfärja under en och samma dag :). 2 museum som varmt rekommenderas inte bara för flyg utan även för all annan kul teknik.

Bifogade filer:

2 personer gillar detta.
  7. Jättekul att höra om Sinsheim och Speyer! Har faktiskt funderat på om vi inte skulle kombinera en Lufthansa träff med dessa två museum på en BusinessClass.se resa?

4 personer gillar detta.
  8. Murre

Murre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite långt med bil ifrån fra tog ca1,5tim ner, men det bör ju finnas någon inrikes flygplats i närheten. Helt klart jag är med (bara man kan trassla sig ledig några dagar).

9. tomeck

tomeck Medlem

Verkar finnas MHG (Mannheim City Airport) ca 30 minuter ifrån också men flyger endast till TXL med Lufthansa (operated by C9).

10. Är första bilden inte "Concordsky" som var tillverkad i Sovjetunionen?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!