Senaste nytt

EVA Air blir en ny medlem i Star Alliance (bekräftat datum 2013-JUN-18)

pitch

Medlem
Hmm, jag kanske skulle se om jag hittar nån sån resebyrå i helgen. (När jag kommer passera BKK. Igen.) Tackar för tipset.

Thai för samma sträcka är ~44k utan skatter köpt här hemifrån. Och det är ju kul att prova nåt nytt.
Å andra sidan kan en uppgradering av BKK-NRT vara värt poängen, medans att göra detsamma för nån av EVAs korta flighter känns ganska lamt.

Decisions, decisions...
 

pitch

Medlem
Det visade sig att det tyvärr blev för tajt om tid att åka EVA. Dom har riktigt dåliga tider för BKK-TPE-NRT, i alla fall när jag ville åka. Kanske för mycket konkurrens där för att dom ska försöka på riktigt? (NRT-TPE-BKK var hur bra tider som helst, dock.)

Jag funderade faktiskt på China Eastern ett tag. Fast när man börjar tänka "Hur dåligt kan det vara? Egentligen?" så är det ett definitivt tecken på att man bör backa och tänka 3 gånger till ;)
 

jumbooze

Medlem
Blev ingen Eva för mig i år, tog China airlines då det blev mycket billigare (10k Flyingblue miles + 19eur) jmf. 15k lifemiles + ca 50 usd om jag kommer ihåg rätt.
 

Yekermo

Medlem
Japp, nu hittar man dom även på Awardtravlr. Ska försöka boka mig en TPE-LAX imorgon, som har nya business class. Tydligen en väldigt bra produkt, bortsett från maten som ska vara lite medioker.
 

Smuffe

Medlem
Inför vår Asientripp i Mars i år bokade jag just Eva med Hello Kitty från HKG till TPE. En dyrare biljett än andra på sträckan men eftersom min sambo är ett frenetiskt Hello Kitty fan så gjorde det ingenting.
När vi kommer till HKIA ser jag till min förvåning att en av deras ordinarie plan står vid gaten.
Tydligen byter de ut deras Hello Kitty mot en av de andra med jämna mellanrum av olika anledningar men om man verkligen vill prova på att flyga i deras helrosa plan så ska man satsa på TPE-Japan eller vise versa då de i princip alltid trafikeras på dessa flighter enligt kabinpersonalen, som för övrigt kompenserade med att ge henne kuddskydd, pennor, kuddöverdrag och lite annat till hennes samling. Även maten i eco var designad som Hello Kitty i grönsaker och annat. :)
I övrigt en bra produkt och ett bra bolag. Har vi vägarna förbi Taipei över natten så blir det troligtvis en tur till med Eva och deras rosainredda plan om de inte byter ut det igen.
 

Nemo

Medlem
image.jpg image.jpg Hello Kitty Jet har en egen hemsida med flightnummer, shop etc Hello Kitty Jet Travels with You!
 
Toppen