Eurubonus poäng / Vistelse

Diskussion i 'Best Western & Rewards' startad av SilverJonten, 12 Januari 2019.

1. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mattias Holmén jag bor en del på Best Western och har aldrig haft problem. Har tre intäktsben på poängen, 1) 500 poäng för välkomstgåva (om jag väljer det), 2) "spendbenet", plus 3) "Bonus för statuslevel". Det är dock inte alltid poängen kommer samtidigt. Märker du att du inte fått poäng för spend "claima". Ett tips kan även vara att kolla dina inställningar att du inte valt "flygmiles" istället för Rewardspoäng. BW programmet tillåter inte båda, dock kan man få välkomstgåvan fortfarande i poäng om jag uppfattar det rätt.

Mattias Holmén gillar detta.
  2. Tack!
    Eftersom jag har haft flygpoäng förvalt på min BW profil så har jag fåptt 600 EuroBonus varje besök. Jag visste inte att detta tog ut möjligheten att få Rewardpoäng per spend. Det är en ganska viktig detalj, eftersom jag hellre tar Rewardspend på 10-15,000 SEK än att erhålla endfast 600EB för hela vistelsen. Är det verkligen så det fungerar?

3. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mattias Holmén japp! Eurobonus är per vistelse (EuroBonus-partner – Best Western | SAS Kör aldrig EuroBonus hos BW, ganska lätt att tjäna in frinätter med poäng. Har bara bra erfarenhet med deras kundservice hittills, jag skulle maila och be dom backa transaktionen på EuroBonus och ersätta med Rewerdspoäng, och säga att det var felinställt i profilen.

4. Tack, jag har mejlat dom nu!

ping @chazzie

chazzie gillar detta.
  5. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mattias Holmén tillägg: Om det är en väldigt billigt natt hos BW och endast en natt, brukar jag säga till vid incheckningen att jag vill ha EuroBonus istället denna gång. Har fungerat fint.

6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter intressant, dock har jag ofta korta stays på BW i tjänsten, oftast 1-3 nätter, så 600 EuroBonus-poäng är inte fel heller i mitt fall, ty 4 svängar blir ändå 2400 EuroBonus-poäng.

Jag skall fundera under semestern om den framtida taktiken :)

7. Igår claimade jag, via e-post, spendpoäng för mina vistelser senaste 6 månaderna (Max tidsperiod) och idag fick jag in poängen på kontot.

chazzie, Sir Lemon och DavveP gillar detta.
  8. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Mattias Holmén snyggt! Jag antar du statusmatchat dig hos BW också? De driver på poängen bra.

9. Homer

Homer Medlem

Får man gästenkäten med 250 poäng även om man valt intjäning till partner?

10. Jag är Diamond Select

Ja.

DavveP gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!