Senaste nytt

Eurubonus poäng / Vistelse

Hej.
Jag bor ganska sällan på BW så jag är osäker på hur det funkar med Eurobonus poängen.
Jag funderar på att boka ett BW hotell för nästa vecka för att få EB poäng.
Detta då jag redan har tillräckligt med poäng och status på Choice som jag primärt bor på i Sverige.
Är Diamond på BW, tänkte boka 4 nätter.
Ser man på BW hemsida så står det att man får 600EB poäng / vistelse..
Sas - Best Western Hotels and Resorts

Innebär detta att jag måste göra 4 bokningar för att få 4 x 600EB poäng?
 

mha321

Medlem
Det brukar det göra, ja.

Och det brukar alltid finnas något i det finstilta att även om du gör 4 bokningar på 4 nätter i rad så räknas det som en vistelse. Du måste välja två hotell och ta varannan natt för att få det att bli 4 vistelser. (Har inte lusläst villkoren för BW eftersom jag inte använder det själv, men så är det på i princip alla kedjor)
 
Hej.
Jag bor ganska sällan på BW så jag är osäker på hur det funkar med Eurobonus poängen.
Jag funderar på att boka ett BW hotell för nästa vecka för att få EB poäng.
Detta då jag redan har tillräckligt med poäng och status på Choice som jag primärt bor på i Sverige.
Är Diamond på BW, tänkte boka 4 nätter.
Ser man på BW hemsida så står det att man får 600EB poäng / vistelse..
Sas - Best Western Hotels and Resorts

Innebär detta att jag måste göra 4 bokningar för att få 4 x 600EB poäng?

Det finns två sätt att Eurobonuspoäng hos BW.

Det ena gäller bara Sverige och der är att visa upp Eurobonus kort vid vistelse. Då får man bara EB, 600poäng/ vistelse.

Det andra sättet som gäller på alla hotell i hela världen och det är att i sin BW profil registers sitt EB konto och kryssa i profilen att du önskar Frequent flyer istället för BW poäng.

Det som då händer är att du får 600 EB per vistelse + att du får 500 BW poäng per vistelse.

Gör du på der andra sättet så bokar du via BW hemsida eller om det är en resebyråbokad vistelse så visar du då upp ditt BW kort vid incheckning. BW kortet blir då automatiskt kopplad mot ditt Eurobonusnummer.
 

lask

Ny medlem
Hej
Skakar liv i tråden.
Tänkte bjuda mina 5 vuxna barn med respektive på ett kalas i höst.
Om jag bokar och betalar för 5 rum på BW, kan jag få 600 Eurobonuspoäng x 5 då?
Som ni förstår, så kommer jag inte bo där själv.
 
Hej
Skakar liv i tråden.
Tänkte bjuda mina 5 vuxna barn med respektive på ett kalas i höst.
Om jag bokar och betalar för 5 rum på BW, kan jag få 600 Eurobonuspoäng x 5 då?
Som ni förstår, så kommer jag inte bo där själv.

Enligt villkor ska du som är ägare av rewardkontot själv checka in under vistelse. Om det efterlevs beror helt på vem som står i incheckningsdisken.
Om dom skulle skita i det så skulle du behöva göra 5 olika bokningar för att få 5x600p.
 
Jag är ny på BW, men är inte tanken att man ska få BW Rewardpoäng baserat på priset man betalar? Säg att jag bokar ett rum för 1500kr natten i 10 dagar. Då ska jag få poäng baserat på den spenden?

Jag har dock aldrig fått det, har enbart fått 500p i välkomstpoäng när jag checkar in. Hur funkar det för er andra?
 
Toppen