Senaste nytt

Eurocard Gold gratis 1 år och Platinum gratis 6 månader

Highbury

Medlem
Vilket kort hade ni valt?

Eurocard platinium eller amex gold, kostnaderna är ju den samma oaktat nu erbjudandet på eurocard?

Verkar ha liknande reseförsäkringar, obegränsat PP verkar ju bra på platinium men hinner jag utnyttja amex golds 4 gg per år så är det nog bra.. Är amex golds hotellprg något att ha? Eurocard verkar ha lite andra försäkringar som bärgning om man tankat med kortet.
 

molntankar

Medlem
Amex gold ger MR poäng som kan växlas till många olika partnerprogram. Det ger då någon form av bonus på det du handlar. Nackdelen är att Amex inte accepteras på alla ställen, vilket däremot Mastercard (som Eurocard är) blir.

Det här håller jag verkligen med om. Känns närmast meningslöst att betala med ett kort som inte ger poäng i någon form. Jag skaffade ju Eurocard nu för att testa PP, men har en plan att på längre sikt byta ut mitt Eurocard MasterCard mot ett American Express med MR-poäng. Sen får vi se hur högt jag värderar PP, och när dagen kommer får jag därefter bestämma om jag ska välja Amex Gold eller Amex Platinum.
 

Highbury

Medlem
Lutar nog då åt ett amex gold som komplement till amex sas classic och sas mc. Kan ju vara bra med en riktigt bra reseförsäkring, viss pp tillgång och lite MR-poäng till hotellprg!
 
Toppen