Senaste nytt

Eurocard Gold gratis 1 år och Platinum gratis 6 månader

Jag har aldrig haft Diners. Jag testade erbjudandet, och fick direkt svar:



Detta till skillnad från när jag sökt både Nordic Choice MC och SAS MC där det där SMS:et ändå låtit sig väntas på.

Jag tänkte att jag ska testa det här med PP. Finns det i övrigt någon anledning till att jag skaffat kortet? Motivering mottages gärna! :D:rolleyes:
De har bra reseförsäkring kopplat till kortet så de kan vara intressant beroende på vilka kort du har i övrigt.
 

molntankar

Medlem
Står att i villkoren att avtalet löper i ett år. Men jag hittar inget (efter en snabb Ctrl+f-sökning i villkoren) om avtalets bindningstid eller om man behöver betala resterande halvårs årsavgift på platinum även om man säger upp det inom 6 månader. Har ni koll?

Jag funderade också på det innan jag anmälde mig för kortet. Jag sökte lite snabbt och hamnade här:
Bra att veta om ditt Eurocard - vanliga frågor och svar

Till vänster finns "Avsluta kort", och där står det:

Eurocard > Avsluta kort skrev:
  • Hur gör jag för att avsluta mitt kort?
    Kontakta oss för att avsluta ditt kort, med Eurocard har du ingen uppsägningstid.

Med det sagt så kan jag i övrigt inte lämna några andra garantier eller rekommendationer, men det var hur som helst det jag fick fram. Min tolkning är att man fritt kan säga upp kortet efter att perioden med gratis test är slut, om man vill.
 

intuition

Medlem
Står att i villkoren att avtalet löper i ett år. Men jag hittar inget (efter en snabb Ctrl+f-sökning i villkoren) om avtalets bindningstid eller om man behöver betala resterande halvårs årsavgift på platinum även om man säger upp det inom 6 månader. Har ni koll?
Paragraf 17 i kontoavtalet säger bl.a.
Kontohavaren erlägger i förekommande fall års- /månadsavgift i förskott. Om avtalet avslutas innan den period för vilken årsavgift betalats i förskott har gått till ända, har kontohavaren vid Eurocard, Privatpersoner rätt till återbetalning av den del avgiften som avser tiden efter det att avtalet har avslutats.
 

molntankar

Medlem
Fick hem mitt Eurocard och Priority Pass idag, rätt ner i brevlådan. Helt ok "presentation" också, måste jag säga.

Surfade också till Priortiy Pass för att registrera ett konto med kortet [ Register | Priority Pass ]. Vid ungefär 10 försök att registrera ett konto fick jag "Unknown error", men slutligen gick det vägen (tänk att det alltid är vid sista försöket det går, hade jag vetat det hade jag naturligtvis börjat med sista).

Så nu känns det som att man är "up and running".
Nu ser jag fram emot att få testa PP om några veckor när jag ska ut och flyga :)
 

Migato

Medlem
Fick hem mitt Eurocard och Priority Pass idag, rätt ner i brevlådan. Helt ok "presentation" också, måste jag säga.

Surfade också till Priortiy Pass för att registrera ett konto med kortet [ Register | Priority Pass ]. Vid ungefär 10 försök att registrera ett konto fick jag "Unknown error", men slutligen gick det vägen (tänk att det alltid är vid sista försöket det går, hade jag vetat det hade jag naturligtvis börjat med sista).

Så nu känns det som att man är "up and running".
Nu ser jag fram emot att få testa PP om några veckor när jag ska ut och flyga :)


Gick bra att registrera mitt konto för mig. Men ser inte var man har sin "digitala biljett" med QR-Kod som man kan visa upp i loungerna. Hittar inte i appen eller på hemsidan. Dessutom ser jag inte vilken nivå på PP jag har.
 

molntankar

Medlem
Gick bra att registrera mitt konto för mig. Men ser inte var man har sin "digitala biljett" med QR-Kod som man kan visa upp i loungerna. Hittar inte i appen eller på hemsidan. Dessutom ser jag inte vilken nivå på PP jag har.

Jag funderade också på det där med digitalt kort. Smidig grej, slippa ha med sig ett fysiskt kort.
Jag gick in på deras FAQ för att läsa mer om detta:
FAQ | Priority Pass

Och fann följande

07194304 FAQ _ Priority Pass.png


07194318 FAQ _ Priority Pass.png
 

mha321

Medlem
Gick bra att registrera mitt konto för mig. Men ser inte var man har sin "digitala biljett" med QR-Kod som man kan visa upp i loungerna. Hittar inte i appen eller på hemsidan. Dessutom ser jag inte vilken nivå på PP jag har.
Jag funderade också på det där med digitalt kort. Smidig grej, slippa ha med sig ett fysiskt kort.
Jag gick in på deras FAQ för att läsa mer om detta:
FAQ | Priority Pass

Och fann följande

Visa bifogad bild 99456

Visa bifogad bild 99457
Stämmer tyvärr att det på som kommer med eurocard hör till dem där man inte kan få digitalt. Det gäller åtminstone det med platinum.
 

Delayed

Medlem
Har kontaktat PP för att veta ens nivå (finns 10 besök per år/obegränsat osv) och om man kan fixa digital kort i appen.
Detta är behandlat i någon/några andra trådar men kort svar är att man av någon anledning inte kan få "digitalt kort" via appen och att obegränsat antal loungebesök för en själv ingår. Dessutom ingår om man vill ett extra "familjekort" som även det ger ett PP med obegränsat antal loungebesök.

Så ett par (maka/make//sambo) får var sitt "limitlöst" :) och "kickbacklöst" :( kreditkort och var sitt "obegränsat" PP för 1500 SEK/år. Bara PP skulle kosta 798 €/år om man köper det direkt av PP.

PP = Priority Pass om nu mot förmodan någon läst ändå hit och fortfarande undrar... :p
 

Delayed

Medlem
Så ett par (maka/make//sambo) får var sitt "limitlöst" :) och "kickbacklöst" :( kreditkort och var sitt "obegränsat" PP för 1500 SEK/år.
Jag har ingen aning varför jag skrev "obegränsat" PP, alltså fnuttar runt obegränsat före PP.

Det Priority Pass man får via Eurocard Platinum är obegränsat, helt utan fnuttar, i den meningen att man får ett obegränsat antal loungebesök årligen. Inte bara exempelvis tio som i visa varianter av PP.
 
Toppen