Senaste nytt

Eurobonuspoäng vid codeshare

Johans00

Medlem
Försöker boka en Open jaw i oktober med SAS till Hong Kong i GO och hem från Singapore med SQ i Business, detta går att boka på SAS hemsida men det står inte hur många poäng jag får på SQ segmentet, bara att det blir klass Z som ska ge 200% poäng.
Är det säkert att jag får poäng för flygningen eller finns det något annat smartare sätt att boka på?
 

squeezen

Medlem
Försöker boka en Open jaw i oktober med SAS till Hong Kong i GO och hem från Singapore med SQ i Business, detta går att boka på SAS hemsida men det står inte hur många poäng jag får på SQ segmentet, bara att det blir klass Z som ska ge 200% poäng.
Är det säkert att jag får poäng för flygningen eller finns det något annat smartare sätt att boka på?
Åker du i betald business kommer du få poäng. Dock kan du vara allt annat än säker på att det som står på SAS sida om bokn klass kommer att mappas mot samma hos SQ.
 

SimonXYZ

Medlem
Försöker boka en Open jaw i oktober med SAS till Hong Kong i GO och hem från Singapore med SQ i Business, detta går att boka på SAS hemsida men det står inte hur många poäng jag får på SQ segmentet, bara att det blir klass Z som ska ge 200% poäng.
Är det säkert att jag får poäng för flygningen eller finns det något annat smartare sätt att boka på?
Singapore Airlines är tyvärr dåliga på att automatiskt bekräfta resor med codeshare. Du kan läsa om min erfarenhet på sida 2 i denna tråd. Med det sagt så räds jag inte att boka codeshare själv, men man ska vara beredd på att kämpa lite. Jag har en codeshare med SQ bokad i september t.ex.
 

SimonXYZ

Medlem
Så, då har jag varit ute och flugit codeshare igen.

LH4912 flögs av NH224 poäng kom in dagen efter att flyget landade
LH9791 flögs av SQ328 inga poäng en vecka efter flygning

Som vanligt fungerar inte heller efterregistrering av codeshare som flygs av Singapore Airlines på sas.se. Jag har idag skickat mail till ebretro, så det ska bli spännande att se hur lång tid det tar. Förra gången tog det 9 veckor.
 

SimonXYZ

Medlem
Ok, denna gång gick det snabbt! 2 dagar varav en helg.

Då har jag än så länge full pott i codeshare-"lotteriet".

Screenshot 2019-09-16 at 10.30.23.png
 
Toppen