Senaste nytt

Eurobonuspoäng hos Swiss

SFC

Medlem
Fick 1800 i somras ZRH-ARN, men 2000 förra året, kan det ha att göra med kontinentalplattornas rörelser?

Väntar vi bara tillräckligt länge får vi kanske 2200 poäng till slut...
 

Svenska73

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd. Någon som vet med säkerhet om jag kommer få Eurobonus poäng om jag bokar:

LX 14
Operated by EDELWEISS AIR with SWISS A330
 

JockeR

Medlem
Hej,
LX8004 med Edelweiss verkar inte generera Eurobonuspoäng, stämmer det? Kollade inte upp tillräckligt innan bokning, trodde det skulle vara Swiss hela vägen :(
 

Dr. Miles

Expert
Hej,
LX8004 med Edelweiss verkar inte generera Eurobonuspoäng, stämmer det? Kollade inte upp tillräckligt innan bokning, trodde det skulle vara Swiss hela vägen :(
Även när man krediterar LX8004 till SWISS huvudbonusprogrm, Miles & More, får man bara award miles och inte status miles. Därför misstänker jag att LX8004 med Edelweiss Air inte genererar någon SAS EuroBonus poäng.

Miles&More skrev:
*On selected LX code share flights within the ranges LX4220-LX4239, LX4270-LX4279, LX4600-LX4639 und LX8000-LX8499 you are earning award miles only. Status miles, HON Circle miles and Executive Bonus are not being granted on these flights.
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/ch/earn/flight/offer?nodeid=2510711&l=en&cid=18003
 

palmen

Moderator
Hej,
LX8004 med Edelweiss verkar inte generera Eurobonuspoäng, stämmer det? Kollade inte upp tillräckligt innan bokning, trodde det skulle vara Swiss hela vägen :(
Det står inget på SAS sida om att vissa flighter är undantagna från intjäning
EuroBonus partners - SWISS - SAS

Men om minnet inte sviker mig så görs skillnad på Swiss och Edelweiss och man har tidigare inte tjänat poäng på rena Edelweiss flygningar (som det här verkar vara)
 

Mr Basic

Medlem
Lurigt. Vill minnas att jag läst att Edelweiss inte ger poäng till Eurobonus men jag kan inte heller hitta ngt nu. Edelweiss är väl att likställa med Eurowings, dvs inte med i *A? Det luriga är ju att de flyger under LX-prefix :rolleyes:
 

JockeR

Medlem
Tack för svar.
Jo, extra lurigt när det var en resebyråbokning och svaret var ja på frågan om Eurobonuspoäng. Tror att även dom trodde det var Swiss hela vägen från ARN.
Jag skulle ha kollat här först.
 

palmen

Moderator
Tack för svar.
Jo, extra lurigt när det var en resebyråbokning och svaret var ja på frågan om Eurobonuspoäng. Tror att även dom trodde det var Swiss hela vägen från ARN.
Jag skulle ha kollat här först.
Vad en resebyrå kan om eurobonuspoäng är oftast minimalt, man ska ha bra tur om man får prata med någon där som vet mer än bare minimum om bonusprogram. De kan mycket möjligt ha trott att det var Swiss hela vägen, men det är ju än värre då de absolut borde kunna se i sina system att det är Edelweiss som flyger och inte SAS.
 
Toppen